پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۱۹۴۴
|
کد خبر: ۳۰۴۷
وزیر علوم در مراسم بدرقه کاروان دانشجویان اربعین حسینی دانشگاه بوعلی‌سینا:

اعتقاد قلبی به انسان آرامش می‌دهد/ چراغی که خدای متعال می‌افروزد، هیچ‌کس نمی‌تواند آن را خاموش کند

دکتر منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: اعتقاد قلبی داشتن یک ویژگی خاصی ‌به انسان می‌دهد و آن آرامش است؛ انسان معتقد از هیچ چیزی نگران نخواهد شد و در هر وضعیتی توانایی روحی بالایی دارد. خداوند می‌فرماید باید قلب را آرامش بخشید.
تاریخ انتشار: ۱۹:۳۸ - ۱۸ مهر ۱۳۹۸

به گزارش خبرنگار بسنا، دکتر منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در مراسم بدرقه کاروان دانشجویان اربعین حسینی، که در مسجد بزرگ دانشگاه بوعلی‌سینا برگزار شد، گفت: اربعین فرصتی‌ است که ما امام حسین(ع) را فراموش نکنیم؛ افراد بسیاری تلاش کردند که یادی از امام حسین باقی نماند اما امروز ما شکوهی که در اربعین- به خصوص سال‌های اخیر- می‌بینیم، نشان می‌دهد که چراغی که خدای متعال می‌افروزد، هیچ‌کس نمی‌تواند آن را خاموش کند. امیدوارم که چراغ امام حسین راهنمای تمام ‌مسلمانان و جوانان عزیز شود.
وی در توصیه‌ای گفت: بسیاری وقت‌ها جوانان در بعضی مباحث مانند دعا و قرائت ادعیه احساس تنبلی می‌کنند که باید بگویم برزبان داشتن دعا و ذکر، عادت سختی نیست ضمن این‌که این‌ها دستگیره ای از دستگیره‌های سفینة النجاة است.
دکتر منصور غلامی اظهار داشت: بعد از پایان دفاع مقدس جزو اولین گروه‌هایی بودیم که به زیارت کربلا و ‌نجف رفتیم؛ آن زمان وقتی از ایران رفتیم فضا بسیار غم انگیز بود. در سفر اخیر نیز اتفاقات خوبی افتاده و مجموعه‌ای با نام صحن حضرت زهرا (س) در نجف به همت ایرانی‌ها و با تلاش مهندسین و کارگران ایرانی ساخته شده که مجموعه‌ای فاخر و وسیع است که به دنیا خدمات می‌دهد.
وی خاطرنشان کرد: کل مصالح این صحن غیر از سیمان از ایران است و همه با پول خریداری شده است و تمام هزینه‌ها به کشور خودمان بر‌می‌گردد؛ چیزی که ما دیدیم شاهکار و معجزه مهندسان ایرانی بود.
غلامی تصریح کرد: اعتقاد قلبی داشتن یک ویژگی خاصی‌به انسان می‌دهد و آن آرامش است؛ انسان معتقد از هیچ چیزی نگران نخواهد شد و در هر وضعیتی توانایی روحی بالایی دارد. خداوند نیز می‌فرماید باید قلب را آرامش بخشید.
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در ادامه تبیین کرد: ما آن‌چه فکر می‌کنیم باید انجام شود را باید باور کنیم؛ نیت پاک و قلب پاک این را محقق می‌کند.
دکتر غلامی خاطرنشان کرد: اول باید خودمان هر کاری که فکر می‌کنیم خوب است را انجام دهیم و ‌سپس دیگران را نیز به آن دعوت کنیم.
وی عنوان کرد: بحث‌های بهداشت و رعایت حقوق دیگران تاکید شده که این‌ها تمرینی است برای زمان‌ نه چندان دور ظهور.
وی در نهایت اظهار کرد: علائم تقویت دین در آخرالزمان است و ما باید بخش خوب ظهور را فراهم کنیم.

خبرنگار: میرزایی
عکس: محمدی

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
صفحه نخست