پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۲۸۵۲
|
کد خبر: ۳۱۰۹
دکتر مهدی سخائی‌نیا در گفتگو با بسنا گفت: سرویس‌های ویژه‌ای را در نظر گرفتیم به گونه‌ای که تا ۵ گیگ خود دانشجو و بالای ۵ گیگ استاد تقاضا می‌دهد، برنامه مورد نظر دانلود و تحویل داده می‌شود.
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۳ - ۰۲ آبان ۱۳۹۸

دانشجویان کارشناسی‌ارشد و دکتری از ترافیک ماهانه اینترنت با سرعت بالا برخوردارند/ دانشجویان کارشناسی از مزایای طرح جدید اینترنت دانشگاه بهره‌مند می‌شوند/ به همه خوابگاه‌های دولتی و خصوصی اینترنت تعلق می‌گیرد

دکتر مهدی سخائی‌نیا مدیر فناوری اطلاعات و ارتباطات دانشگاه بوعلی‌سینا در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار بسنا با اشاره به اینکه در سایت http://ict.basu.ac.ir میزان ترافیک و سرعت اینترنت هر دانشجو ذکر شده است، بیان داشت: تقریبا از بهمن ۹۷ با توجه به نارضایتی دانشجویان، با طولانی شدن زمان اتصال دانشجویان به اینترنت، سرعت کم می‌شد.

وی افزود: برای حل این مشکل دو راه وجود دارد، اول اینکه تعداد اکسس پوینت‌ها را زیاد کنیم، اما در صورت تهیه، فاصله آنها به هم نزدیک می‌شود و تداخل ارتباطی به وجود می‌آید؛ در صورت استفاده از اکسس پوینت‌های قوی، با قرار گرفتن دانشجویان در این مکان‌ها سلامت آنها را به خطر می‌افتد.
سخائی‌نیا گفت: راه کار دوم تغییر سیاست واگذاری اینترنت است، به نحوی که افراد بیهوده متصل نمانند و بعد از اتمام کار، اینترنت خود را قطع کنند، زیرا افراد از سه دستگاه گوشی و تبلت و لپ تاپ وصل می‌شدند و از اکانت دوستانشان نیز استفاده می‌کردند و بعضا کار خاصی نداشتند، گاهی دستگاه، خود به خود شروع به اپدیت می کرد و یا چیزهایی دانلود می‌کردند که حقوق بقیه را تحت‌الشعاع قرار می‌داد.
وی ادامه داد: از ابتدای اردیبهشت ۹۸، برای دانشجویان کارشناسی‌ارشد و دکتری ترافیک ماهانه با سرعت بالا درنظر گرفته شد؛ طبق بررسی‌های انجام شده نسبت به استفاده دانشجویان در سال‌های گذشته، برای دانشجویان کارشناسی‌ارشد ماهانه ۱۲ گیگ و برای دانشجویان دکتری ماهانه ۱۶ گیگ لحاظ شد.
مدیر فناوری و اطلاعات و ارتباطات دانشگاه تصریح کرد: با این روش، سرعت اینترنت دانشجویان دکتری به سرعت اینترنت هیات علمی و سرعت دانشجویان کارشناسی ارشد نیز به حدود ۷ مگ رسید.
وی ضمن اشاره به وجود اینترنت با سرعت‌های ذکر شده در همه جای دانشگاه، گفت: سرویس‌های ویژه ای را هم در نظر گرفتیم به گونه ای که تا ۵ گیگ خود دانشجو و بالای ۵ گیگ استاد تقاضا می دهد، برنامه مورد نظر دانلود و تحویل داده می‌شود؛ محدودیتی برای تعداد درخواست‌ها نیز وجود ندارد.
دکتر سخائی‌نیا همچنین بیان کرد: ضمن مقایسه اردیبهشت تا مرداد ماه امسال با سال گذشته نتیجه بهتری حاصل شد، افزایش متوسط استفاده دانشجویان نشان‌دهنده کیفیت بالایی است؛ به همین خاطر این روند به طور آزمایشی برای دانشجویان کارشناسی نیز انجام خواهد شد.
وی افزود: با وجود مشکلات زیرساختی، شماره تماس شرکت‌های پشتیبان داخل سایت وجود دارد و در بازه زمانی در نظر گرفته شده پاسخگو هستند.
مهدی سخائی‌نیا ادامه داد: در بعضی از خوابگاه‌ها اکسس پوینت‌ها سرقت شده و مجددا برای خرید و راه‌اندازی آن باید تقاضا داده شود که زمان نیاز دارد؛ لازم به ذکر است که به همه خوابگاه‌ها، حتی خوابگاه‌های استیجاری اینترنت تعلق می‌گیرد.
مدیر فناوری و اطلاعات و ارتباطات دانشگاه خاطرنشان کرد: به جز دانشکده مهندسی که نیروی رسمی دانشگاه را برای امور رایانه در اختیار دارد، بقیه دانشکده‌ها با پشتیبانی شرکت‌های پشتیبان اداره می‌شوند، این شرکت ها موظف هستند از ساعت ۸ صبح تا ۵ بعدازظهر سرویس دهند، دانشجویان نیز می‌توانند درصورت نیاز تماس گرفته و مشکل خود را حل کنند و اگر شرکتی پاسخگو نبود از طریق ایمیل، ما را در جریان بگذارند.

خبرنگار اسماعیلی

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
دانشجو