پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۲۰۳۲
|
کد خبر: ۳۱۲۴
با اعلام مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هفتمین جشنواره ملی رسانه های دیجیتال رضوی فراخوان داد.
تاریخ انتشار: ۱۷:۳۷ - ۰۹ آبان ۱۳۹۸

فراخوان هفتمین جشنواره ملی رسانه های دیجیتال رضوی منتشر شد

به گزارش بسنا و به نقل از مهر، هفتمین جشنواره ملی رسانه های دیجیتال رضوی در حالی فراخوان داده است که این جشنواره که جلوه های فرهنگ رضوی در فضای مجازی را دنبال می کند و با هشتگ های #امام_رئوف و #امام_رضا در شبکه های اجتماعی معرفی می شود، همچنین این دوره از جشنواره با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین و بنیاد بین المللی فرهنگی و هنری امام رضا (ع) و مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مشارکت برخی شبکه های اجتماعی و اپلیکیشن های داخلی برگزار می شود.

اهداف هفتمین جشنواره ملی رسانه های دیجیتال رضوی شامل این موارد است: 

الف: اشاعه و ترویج فرهنگ منور رضوی.

ب: هم افزایی فعالان عرصه فضای مجازی درترویج آموزه های دینی و اهل بیت علیه السلام به ویژه امام رضا (ع)درجامعه.

ج:تجلیل از فعالان فضای مجازی در حوزه گسترش فرهنگ رضوی و تولید کنندگان آثار فاخر با رویکرد فرهنگ دینی.

د: تولید محتوا با رویکرد ارزشی،دینی و انقلابی در فضای مجازی.

از جمله منابع و موضوعات این دوره از جشنواره هم بهره گیری از آموزه های قرآن کریم، احادیث اهل بیت (ع) به ویژه امام رضا (ع) و سخنان و آثار بزرگان، صاحبنظران، اندیشمندان است و هنرمندان برای تولید و انتشار آثارمناسب در شبکه های اجتماعی و اپلیکیشن­ های فرهنگی، هنری و رسانه­ ای می بایست در زمینه های ذیل اقدام کنند:

۱-    ارزشهای اخلاقی(صداقت-امانتداری- کرامت انسانها - حفظ آبروی افراد-رزق حلال و...)وضد ارزشهای اخلاقی ( دروغ-خیانت در امانت-تهمت وافترا-حرامخواری و..).

۲-    ارزشهای اجتماعی (روابط اجتماعی-روابط خانوادگی-روابط با گروه دوستان-وقف-کاروتولید- مسئولیت پذیری- محیط زیست و...).

۳-    ارزشهای حاکمیتی (اهداف نظام اسلامی- عدالت- رسیدگی به امور مردم- روابط متقابل مردم و مسئولان و...).

۴-    زیارت(زیارت عارفانه- خاطرات سفر زیارتی- دلنوشته های زیارت - واگویه های زیارت-زیبایی ومعنویت حرم مطهر-شفاعت- نماز و نیایش و...).

آثار منتشر شده در شبکه های اجتماعی و اپلیکیشن های پر مخاطب فرهنگی، هنری و رسانه ای باید همراه با هشتگ های #امام_رضا و #امام_رئوف باشند و محتواهای قابل پذیرش در این جشنواره شامل عکس نوشته، متن،گرافیک و اینفوگرافی، ویدئو و نماهنگ(کلیپ)، پویانمایی(انیمیشن) و موشن گرافیک است که بر اساس کیفیت فنی، میزان بازدیدکنندگان و دیدگاه آنها و غنای محتوایی ارزیابی خواهند شد. همچنین آثار ارسالی باید علاوه بر انتشار در گروه­ها ،کانال­ها وصفحات شخصی مرتبط با شرکت کننده، در یکی از شبکه­ های اجتماعی و اپلیکیشن­های روبیکا، چارخونه، آپارات، آخرین خبر، تماشا، نماشا و پروفایل و با هشتگ # امام­_رضا  و  # امام_رئوف منتشر شده باشد.

گفتنی است برای برگزیدگان این جشنواره در بخش های مختلف جوایز مادی و لوح های تقدیری در نظر گرفته خواهد شد و متقاضیان شرکت در این جشنواره تا اول بهمن فرصت دارند تا ثبت نام شان را تکمیل کنند.

علاقمندان برای شرکت در این جشنواره می توانند از اینجا اطلاعات بیشتری به دست آورند. 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
فرهنگ و هنر