پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۲۹۶۳
|
کد خبر: ۳۱۷۶
سید کمال حسینی یمین بیان کرد: هرچیزی که خدا خلق کرده، دارای ظاهر و باطن است و هرکدام نباشد کار دیگری لنگ است؛ خداوند سطح را درون زن و عمق را درون مرد قرار داده و این‌ها مکمل یکدیگر هستند.
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۵ - ۱۹ آبان ۱۳۹۸

به گزارش خبرنگار بسنا، سید کمال حسینی یمین در هفتمین جلسه از سلسله جلسات سنت عاشقی با موضوع تببین لزوم ازدواج به موقع و آسان که با تلاش جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه بوعلی سینا برگزار شد، گفت: در بحث ازدواج نکاتی وجود دارد که در صورت رعایت آنها بسیاری از مشکلات در زمینه ازدواج از بین خواهد رفت. بحث ما در خصوص غالب افراد است و شامل همه موارد نیست، بلکه کلیاتی است که افراد باید به این اطلاعات بیافزایند.

وی افزود: چند مورد برای ازدواج مناسب وجود دارد که عبارتند از: سن مناسب، پذیرش خانواده و روان آرام؛ سن مناسب برای آقایان و خانم ها متفاوت است چراکه آقایان قدری دیر تر به بلوغ فکری می رسند.
حسینی یمین تشریح کرد: پیش از سی سالگی، سه دوره کودکی، نوجوانی و دوره گرایش به جنس مخالف که معمولا بین 20تا 30 سالگی رخ می دهد، وجود دارد؛ در دوران راهنمایی و دو سال اول دبیرستان آقایان دارای درک جزئی بوده و نگاهشان به بحث ازدواج فقط از جهت سرگرمی است؛ در این دوره خانم ها نیز درک جزئی از ازدواج دارند، به دنبال مصداق نبوده و خواهان محبت هستند و اگر این محبت را از طرف پدر و دیگر اعضای خانواده دریافت نکنند، به دنبال محبت در خارج از خانه و از جنس مخالف می روند؛ بنابراین اقتدار مرد در خانه باید حفظ شود تا حرف او اثر داشته و فرزندان از او حساب ببرد.
وی اضافه کرد: دوسال آخر دبیرستان، برخی آقایان به درک جزئی رسیده اند و یک تصور خام و بدون توجه به مصداق دارند، اما خانم ها در این سال دائما به دنبال محک زدن فرد بوده و دارای مصداق هستند؛ در دوره دانشگاه یعنی از 19 تا 24 سالگی، آقایان و خانم ها هر دو  اشتیاق به ازدواج دارند. در 24 تا 30 سالگی آقایان میل به ازدواج دارند و خانم ها مورد توقع ازدواج اند.
حسینی یمین در ادامه گفت: در سن بالای 30 سالگی آقایان دچار تردید و وسواس می شوند وخانم ها نگران ازدواج هستند؛ از 35 سال به بعد آقایان ازدواج را فراموش میکنند و خانم ها دچار افسردگی می شوند و التهاب ازدواج دارند.
وی خاطرنشان کرد: در دوره دانشجویی شما دارای شور عاطفی هستید که از نظر پدر مادران شما بی عقلی است. در سنین بالاتر از 30 سال، افراد وارد دوره ساختار زندگی می شوند و همچون پدران و مادران خود خواهند شد؛ بنابراین دوره شور عاطفی، بهترین زمان برای ازدواج است که بین آقایان و خانم ها این سنین متفاوت است، برای مثال دختر و پسر هم سن در دانشگاه اگر قصد ازدواج با یکدیگر را داشته باشند، اکثرا دچار مشکل خواهند شد.
سید کمال حسینی یمین بیان کرد: ازدواج باید در سن شور عاطفی باشد که برای خانم ها از 15 تا 28 سال می باشد و برای آقایان از 22 سال تا 28 سال است، افراد باید درک صحیح از ازدواج و توانایی مسئولیت پذیری داشته باشند؛ متاسفانه سن بلوغ در ایران دوسال کاهش پیدا کرده است.
وی در خصوص فواید دوران شور عاطفی گفت: افراد در این دورتن از زندگی لذت بیشتری می برند، زن وشوهر بیشتر باهم اخت می شوند و همدیگر را می پذیرند و همجنین هر دو درک صحیحی از ازدواج دارند.
حسینی یمین تاکید کرد: ازدواج نصف راه رسیدن به خداست و برای رسیدن به خدا باید پا روی خواسته های خود گذاشت؛ مدیریت خانه باید با خانم باشد، به عبارت دیگر مرد مدیر ظاهری و خانم مدیر باطنی است.
وی در خصوص فاصله سنی بیان کرد: اگر دختر زیر 20 سال باشد، پسر باید حداقل 5 سال بزرگتر باشد، اگر دختر و پسر هردو 20 ساله باشند، ازدواج ناموفقی خواهند داشت، مگر موارد استثنا که آقا به پختگی لازم رسیده باشد؛ اگر خانم بین 20 تا 25 سال باشد، اختلاف سنی از 1 تا 5 سال مناسب است و اگر بالای 27 سال باشد، خانم از آقا بزرگتر باشد نیز مشکلی ندارد.

سید کمال حسینی یمین اظهارداشت: همه صفات خانم ها جمع می شود در یک ویژگی به نام لطافت و همه صفات آقایان در ویژگی اقتدار جمع می شود، اگر اقتدار یک آقا شکسته شود، زندگی به سمت خشونت و دعوا کشیده می شود؛ این اقتدار ممکن است بوسیله 4 نفر شکسته شود،  خود آقا، خانم، خانواده خانم و خانواده آقا
وی در خصوص ویژگی های مرد مقتدر گفت:
آقایی که دائما دستور میدهد، اقتدار خود را از دست می دهد، آدم مقتدر اشاره می کند، مرد مقتدر اهل هیچگونه گله و شکایت نیست، همچون حضرت علی )ع( که گله و شکایت خود را به چاه می گفت؛ مرد همچنین باید قدرت تصمیم گیری داشته باشد.
حسینی یمین تصریح کرد: هرچیزی خدا خلق کرده، دارد ظاهر و باطن است و هرکدام نباشد کار دیگری لنگ است؛ خداوند سطح را درون زن و عمق را درون مرد قرار داده واین ها مکمل یکدیگر هستند. آقایان محبت را در عمق می بینند و این اشتباه است، آنها باید محبت را به سطح بیاورند؛ محبت مانند آب نیاز روح است و کسی از محبت دیدن سیر نمی شود.
وی در خصوص مسائل اقتصادی ازدواج نیز صحبت گفت: خداوند در قران فرموده است که اگر مردی این دو ویژگی را داشت، باشد با او ازدواج کنید، اول اینکه قدرت داشته باشد، یعنی توانایی تامین مخارج خود و خانواده را داشته باشد و دوم اینکه امین یعنی سر به زیر باشد.

خبرنگار: قنبري
عکس: رضا علی‌احمدی

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
فرهنگ و هنر