پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۲۸۱۸
|
کد خبر: ۳۲۲۲
دکتر یعقوب محمدی‌فر، رئیس دانشگاه بوعلی‌سینا در جمع دانشجویان جدیدالورود گفت: امروزه مسوولیت اجتماعی دانشگاه دارای اهمیت می‌باشد و اخلاق حرفه‌ای در دل آن مطرح است.
تاریخ انتشار: ۱۶:۴۳ - ۲۶ آبان ۱۳۹۸

به گزارش خبرنگار بسنا، دکتر یعقوب محمدی‌فر رئیس دانشگاه بوعلی‌سینا، در مراسم جشن دانشجویان جدیدالورود ۹۸ دانشگاه که در سالن شهید چمران برگزار شد، اظهار داشت: بنده معتقدم دوران معلمی نیز دوران آموزش است.

وی گفت: از زمان پایه‌ریزی دانشگاه بوعلی‌سینا، بیش از ۴۵سال گذشته و در آستانه ۵۰سالگی دانشگاه هستیم تا دستاوردهای دانشگاه را در سال‌های اخیر مدون کنیم؛ البته این دانشگاه جز نسل میانی دانشگاه‌های کشور است؛ دانشگاه تهران، سابقه نخستین دانشگاه مدرن در ایران درسال ۱۳۱۳ شمسی را دارد و پس از آن دانشگاه‌های دیگری تاسیس شدند.

محمدی‌فر افزود: آقای دکتر اکبر اعتماد، موسس دانشگاه بوعلی‌سینا در دهه پنجاه و پدر هسته‌ای ایران در کتابی از خاطرات خود نوشته است؛ اقای اعتماد و گروهی مامور شدند دانشگاه را در ایران بازنگری کنند و دانشگاه بوعلی‌سینا را طراحی کردند؛ این دانشگاه قرار بود متفاوت از دانشگاه‌های قبل و به شدت مساله‌محور باشد، به طوری که اساتید و دانشجویان در یک ترم کوتاه ۶ هفته‌ای، در حوزه‌های مختلف، مساله را طرح کرده و در یک ترم طولانی، دانشجو و استاد روی این مسئله کار کنند و این کار مشکلی از جامعه را حل نماید.

رئیس دانشگاه بوعلی‌سینا بیان داشت: امروزه بحث مسوولیت اجتماعی دانشگاه دارای اهمیت می‌باشد و اخلاق حرفه‌ای نیز در دل آن مطرح است.

وی ادامه داد: مهم‌ترین بحثی که دانشجویان باید آموزش ببینند صداقت و شفافیت است؛ بی‌طرفی در اخلاق حرفه‌ای نیز موضوع جدی می‌باشد.

یعقوب محمدی‌فر گفت: احترام و تابعیت از قانون، باید مورد توجه قرار گیرد؛ باید به کشور ایران اسلامی و دانشگاه افتخار کرد؛ امیدوارم که مجموعه تیم مدیریتی دانشگاه و اساتید ما شایسته خدمت به دانشجویان کشور باشند.

وی در پایان اظهار داشت: آرزوی قلبی ما، خدمت بیشتر به جوانان است، هرچند می‌پذیریم کاستی‌هایی نیز وجود دارد، اما امیدواریم، زمانی که مراسم دانش‌آموختگی شما را برگزار می‌کنیم، شاهد تغییرات شگرفی در راستای اخلاق‌مداری، در همه جوانان باشیم.

خبرنگار: اسماعیلی
عکس: شاهمرادی

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
صفحه نخست