پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۲۶۵۱
|
کد خبر: ۳۲۲۳
دکتر اکبر عروتی موفق، در مراسم دانشجویان جدیدالورود۹۸ گفت: یک دانشجوی ایرانیِ مسلمان باید دارای یک سری شاخصه‌ها و ویژگی‌ها از جمله اخلاق‌مداری، علم‌محوری و آگاهی به زمانه باشد.
تاریخ انتشار: ۱۶:۴۸ - ۲۶ آبان ۱۳۹۸

به گزارش خبرنگار بسنا، دکتر اکبر عروتی‌موفق معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه بوعلی‌سینا، در مراسم جشن دانشجویان جدیدالورود دانشگاه که در سالن شهید چمران، برگزار شد، اظهار داشت: ایام ارزشمندی را پشت سر گذاشتیم و خجسته میلاد نبی مکرم اسلام(ص) و امام جعفر صادق(ع) را خدمت شما تبریک و تهنیت عرض می کنم؛ این ایام مصادف با ایام وحدت بود؛ امیدواریم، همه ما پیام آوران وحدت برای جامعه باشیم.

وی تصریح کرد: علت تاخیر در برگزاری این مراسم، همزمانی آغاز سال تحصیلی با ماه‌های پربرکت محرم و صفر بود؛ البته جلسات توجیحی در دانشکده‌ها و گروه‌ها برگزار شد؛ لذا بخشی از کار انجام شده بود؛ این جلسه نیز فرصت مغتنمی است تا همراه با ریاست محترم دانشگاه و سروران ارجمند باشیم و آشنایی بیشتر و گسترده‌تری را نسبت به دانشگاه و مسائل آن خدمت شما ارائه دهیم.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه بوعلی‌سینا بیان داشت: به دانشجویان عزیز از جهت اینکه افتخار دانشجویی دانشگاه بوعلی‌سینا را کسب کرده‌اند، تبریک می‌گوییم و بنده به نوبه خود نیز که افتخار معلمی در این دانشگاه بزرگ و ارزشمند را دارم، تبریک می‌گویم.

وی افزود: دانشجو باید دارای یک سری شاخصه‌ها و ویژگی‌هایی باشد؛ از نظر بنده زیبنده دانشجوی ایرانی اسلامی سه ویژگی و شاخصه مهم است؛ اولین شاخصه مهم اخلاق‌مداری و اخلاق‌محوری است؛ یک دانشجوی ایرانی اسلامی، آراسته به صفت و فضیلت اخلاق فردی، اخلاق خانوادگی، اخلاق اجتماعی و اخلاق حرفه‌ای که در حوزه آموزش و پژوهش بیشتر نمود پیدا می‌کند، است؛ دانشجو باید اخلاق دانشجویی و اخلاق پژوهشی را به صورت کامل و گسترده مورد مطالعه و بررسی قرار دهد؛ پیامبر ما نیز اولین رسالت و وظیفه خود را برقراری و رشد فضیلت‌های اخلاقی در جامعه قرار داد.

دکتر عروتی در ادامه گفت: علم‌محوری، دومین شاخصه یک دانشجوی ایرانی اسلامی می‌باشد؛ دانشجو باید به دنبال پژوهش و علم باشد و ما در آموزه‌ها هیچ‌گونه محدودیت زمانی، مکانی و جنسیتی برای علم نداریم.

وی ضمن بیان سومین شاخصه تحت عنوان عالم و آگاه بودن به زمانه، بیان کرد: دانشجو، سیاست‌زده نیست، اما سیاست‌مدار است و به تمامی زوایای سیاست آشنایی دارد و در عصر سیاسی، دارای فهم و درک سیاسی بالایی است.

دکتر عروتی در پایان افزود: امام صادق(ع) فرمود کسی که عالم به مسائل زمان خود باشد، قطعا شبهات او را در هم نخواهد پیچید و با آگاهی تمام می‌تواند، مسیر زندگی خود را در این تلاطم شناسایی کند؛ امید آن که هرکدام از شما، ستاره‌های درخشانی از دانشجوی تراز انقلاب اسلامی باشید. 

خبرنگار: اسماعیلی
عکس: شاهمرادی

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
صفحه نخست