پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۳۰۸۲
|
کد خبر: ۳۲۶۶
سردبیر بسنا در جمع دانشجویان عضو شورای مرکزی انجمن‌های علمی دانشگاه گفت: بسنا در سال ۱۳۹۶ با رویکرد دانشجومحور تاسیس شد. ‌همه اعضای بسنا ‌از دانشجویان هستند.
تاریخ انتشار: ۲۰:۱۸ - ۰۵ آذر ۱۳۹۸

به گزارش خبرنگار بسنا، محمود محمدی‌فیض سردبیر پایگاه خبری دانشگاه بوعلی‌سینا، در گردهمایی اعضای شورای مرکزی انجمن‌های علمی دانشجویی دانشگاه که در سالن شهید چمران دانشکده علوم‌پایه برگزار شد، گفت: حدود ۱۴۶ دانشگاه در کشور فعالیت می‌کنند، که از مجموع آن‌ها تنها چهار دانشگاه صاحب خبرگزاری مستقل هستند؛ اولین خبرگزاری عطنا، در دانشگاه علامه طباطبایی است که دانشکده علوم ارتباطات را در پشتوانه خود دارد؛ اما دانشگاه بوعلی‌سینا به عنوان دومین دانشگاه کشور صاحب خبرگزاری فعال در حوزه اطلاع‌رسانی است و در رابطه با دانشگاه بوعلی‌سینا، حوزه فرهنگ، علم و فناوری فعالیت می‌کند.

محمدی‌فیض تشریح کرد: از سال ۱۳۹۶ تاکنون بیش از ۱۰۰ دانشجو در خبرگزاری بسنا فعالیت کردند و با اندوخته علمی تخصصی خود در حوزه خبر در خبرگزاری‌ها، روزنامه‌ها و ‌جراید محلی و ملی فعالیت می‌کنند.

وی اعلام کرد: اگر به حوزه خبر علاقه‌مند هستید، ظرفیت فعالیت شما در بسنا وجود دارد.

سردبیر بسنا تبیین کرد: بحث اشتغال و نگاه تخصصی به علوم که اکنون مد نظر است در بسنا به صورت مبنا وجود دارد، که شما به طور مداوم آموزش بگیرید و به طور تخصصی فعالیت کنید.

وی بیان کرد: به اذعان اساتید خبری، خبرهای بسنا با کمترین عیب و ‌نقص و به صورت تخصصی تولید می‌شود؛ خبرگزاری‌های دیگر بسنا را منبع قرار می‌دهند و‌ خبرهای ما بدون کم و کاست بازنشر می‌شوند.

محمدی‌فیض تصریح کرد: در ماه گذشته تنها فقط وب‌سایت بسنا بیش از سیصد هزار بازدید داشته است؛ در تلگرام بیش از ۶۰۰۰ و در اینستاگرام بیش از ۱۳۰۰ دنبال‌کننده داریم. همچنین. بسنا برای احترام به سلایق و علایق مخاطبان خود، در پیام‌رسان‌های داخلی نیز فعالیت دارد.

وی در پایان گفت: ما اخبار تمام تشکل‌های سیاسی، انجمن‌های علمی دانشجویی، کانون‌های فرهنگی هنری، هیئت و شورای صنفی را پوشش می‌دهیم و ‌هیچ تفاوتی بین دانشجویان قائل نشده و ‌نخواهیم شد؛ چراکه بسنا متعلق به هیچ گروه خاصی نیست، بلکه متعلق به عموم دانشگاهیان است.

خبرنگار: میرزایی
عکس: قنبریان

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
صفحه نخست