پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۱۹۵۷
|
کد خبر: ۳۲۶۸
رسول نصرالهی، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته اقتصاد در مناظره دانشجویی بیان کرد: اگر بخواهیم یک نهاد را بررسی کنیم باید تمام ارکان آن را مورد بحث قرار دهیم و در بحث شناخت ساختار، تمام ارکان نظام مسوول‌اند و فقط دولت مسوول نیست.
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۸ - ۰۵ آذر ۱۳۹۸

به گزارش خبرنگار بسنا، در مناظره دانشجویی با محوریت بررسی عملکرد دولت یازدهم و دوازدهم که با تلاش بسیج دانشجویی دانشگاه بوعلی‌سینا  برگزارشد، رسول نصرالهی دانشجوی کارشناسی ارشد اقتصاد گفت: تاکنون نزدیک به ۶ سال است که دولت روحانی مدیریت امور را در دست دارد. مهم‌ترین اقدامات وی در زمینه اقتصادی را شاید بتوان در برجام، کنترل تورم و افزایش رشد و رونق تولید خلاصه کرد.

نصرالهی ادامه داد: کنترل تورم، چرخ‌های سانتریفیوژها و چرخ‌های اقتصادی کشور از اهداف اصلی این دولت به شمار می‌رفت؛ رئیس جمهور در دولت یازدهم و در دوران سختی روی کار آمد، در حالی که تورم بالای چهل درصد و رشد اقتصادی ما به منفی پنج درصد رسیده بود، کار را با چند هدف جدی شروع کرد.

وی با بیان اینکه از زمستان ۱۳۹۶ اقدامات یاد شده کمرنگ‌تر و کمرنگ‌تر شدند و از سوی دیگر خروج آمریکا از برجام ضربه سختی را به اقدامات دولت وارد کرد، ‌گفت: دولت روحاني به جاي اينكه عنوان كند تحريم‌ها هيچ اثري برسرنوشت ما ندارد، به صورت عقلاني با مساله برخورد كرد و عنوان كرد كه ما نبايد اجازه دهيم كشورهاي جهان به صورت ظالمانه ما را تحريم كنند، به همين دليل درهاي مذاكره را به روي خود و كشورهاي جهان باز و بارها با كشورهاي غربي مذاكره و رايزني كرد؛ در نتيجه ما نبايد اجازه دهیم هیچ چیز صلح بين‌المللي را به مخاطره بيندازد.

نصرالهی افزود: گرچه دولت در چهار پنج سال اول در کنترل تورم موفق بود و به اصطلاح، تورم را سرکوب کرد؛ ولی این تورم ناگهان ترکید. یعنی چهار پنج سال تورم، در حد دوازده تا چهارده درصد نگه داشته شد و ناگهان امسال به رشد قابل توجهی رسید.

وی بیان کرد: تا سال ۹۶ دولت به وعده‌هایش عمل کرده و ما به عنوان نیروهای تحول‌خواه از آن حمایت کردیم، ولی از سال ۹۶ به بعد دولت دیگر دیگر مال ما نیست و ما هیچ دفاعی از دولت کنونی نداریم.

وی در پایان اظهار داشت: اگر بخواهیم یک نهاد را بررسی کنیم باید تمام ارکان آن را مورد بحث قرار دهیم و در بحث شناخت ساختار، تمام ارکان نظام مسوول‌اند و فقط دولت مسوول نیست.

خبرنگار: یاری
عکس: شاهمرادی

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
دانشجو