پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۱۳۲۶
|
کد خبر: ۳۲۸
وزیر علوم در دیدار با نمایندگان اتحادیه های دانشجویی:

رعایت قانون و احترام به نظرات دیگران، رمز موفقیت فعالیت های دانشجویی است

دکتر منصور غلامی گفت: رعایت قوانین کشور، آیین نامه های مرتبط با تشکل های اسلامی دانشجویی و اساسنامه آنها و نیز احترام به نظرات دیگران را رمز موفقیت در فعالیت های دانشجویی توصیف کرد.
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۵ - ۲۱ اسفند ۱۳۹۶
به گزارش بسنا و به نقل از روابط عمومی وزارت علوم، دکتر منصور غلامی در ادامه سلسله نشست های خود با تشکل های صنفی و دانشجویی، با نمایندگان چهار تشکل اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل، جامعه اسلامی دانشجویان، جنبش عدالتخواه دانشجویی و دفتر تحکیم وحدت دیدار و از فعالیت های فرهنگی و اجتماعی دانشجویان، تضارب اندیشه ها، پویایی و نشاط محیط دانشجویی حمایت کرد و این فعالیت ها را "عاملی اثربخش در ارتقای مسؤولیت اجتماعی دانشگاه ها و رشد علمی کشور" دانست.
وزیر علوم تصریح کرد: معاونت فرهنگی وزارت علوم در راستای تقویت فعالیت های تشکل های دانشجویی بر روند اجرایی شدن آیین نامه ها و ضوابط قانونی نظارت می کند و دانشجویان نیزز می توانند مشکلات خود را با این معاونت در میان بگذارند.
دکتر غلامی با تاکید بر لزوم تداوم فعالیت های سازنده سیاسی و اجتماعی دانشجویان و تشکل های مختلف دانشجویی در چارچوب قانون اظهار داشت: وزارت علوم با سیاسی کاری و رفتار جناحی مخالف است؛ چرا که سیاست زدگی را در شأن دانشگاه نمی داند.
وی افزود: هم اکنون فضایی منطقی و به دور از هیجانات کاذب در فضایی دانشجویی حاکم است و تشکل های دانشجویی با تفکرات مختلف و به مناسبت های گوناگون برای رشد فکری و فرهنگی قاطبه دانشجویان تلاش می کنند.
وزیر علوم در خصوص برخی مشکلات مالی مربوط به تشکل های دانشجویی اظهار داشت: با تخصیص کامل بودجه وزارت علوم در روزهای پایانی اسفندماه از طرف سازمان و برنامه بودجه و خزانه داری کل، ان شاء الله مطالبات اتحادیه های دانشجویی نیز پرداخت می شود.
دیدار وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با نمایندگان اتحادیه های دانشجویی در یک فضای صمیمانه و رو در رو برگزار شد و نزدیک به سه ساعت به طول انجامید. «ضرورت حمایت مالی از فعالیت های فرهنگی و اجتماعی»، «تقویت نگاه قانونمندارانه و عادلانه مسئولان دانشگاهها نسبت به تشکل های مختلف»، «حضور مسئولان اجرایی و وزیران در دانشگاهها و دیدار با دانشجویان»، «لزوم پاسخگویی روسای دانشگاهها به مطالبات قانونی تشکلها»، «چاره اندیشی در خصوص فارغ التحصیلان بیکار»، «پرداخت پژوهانه به دانشجویان دکترا»، «پذیرش دانشجو بر اساس نیاز کشور»، «برنامه ریزی برای حضور دانشجویان با رتیه های برتر به عنوان اعضای هیات علمی بویژه در رشته های علوم انسانی» از جمله محورهای مطرح شده از سوی دانشجویان حاضر در این نشست بود.
جلسه وزیر علوم با نمایندگان چهار اتحادیه دانشجویی یکی از سلسله نشست هایی است که دکتر غلامی به منظور دیدار رو در رو و صمیمانه با نمایندگان تشکل های مختلف و متنوع دانشجویی و آگاهی از دغدغه ها و نقطه نظرات آنها برگزار می کند. پیش از این و در هفته گذشته نیز، وزیر علوم با نمایندگان بسیج دانشجویی دیدار و گفت و گو کرد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
صفحه نخست