پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۱۹۰۹
|
کد خبر: ۳۲۹۲
دکتر حسن ختن‌لو در مراسم معارفه خود گفت: توجه به نانو و تولید مواد پیشرفته مقاوم و با دوام متناسب با شرایط منطقه از دیگر موضوعات حائز اهمیت ما است.
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۵ - ۱۱ آذر ۱۳۹۸

به گزارش،خبرنگار بسنا، دکتر حسن ختن‌لو رئیس دانشگاه صنعتی همدان در مراسم معارفه خود که با حضور مسوولین کشوری و استانی برگزار شد، اظهار کرد: آرمانی که برای دانشگاه صنعتی تعریف شده، این است که دانشگاه برتر صنعتی غرب کشور در سال ۱۴۰۴ باشیم.

وی با بیان اینکه داشتن دانشگاهی با رویکرد آموزشی و پژوهشی کاربردی دارای محیط فرهنگی پویا و با نشاط و تربیت‌کننده نیروی انسانی فعال و کارآمد مورد توجه ما است، گفت: تربیت نیروی انسانی ماهر و انجام پژوهش های کاربردی در زمینه استخراج، اکتشاف و فرآوری مواد معدنی از جمله اهداف است.

رئیس دانشگاه صنعتی همدان ایجاد زمینه توسعه فناوری سلامت از طریق همکاری بین دانشگاهی را مهم عنوان کرد و افزود: توجه به نانو و تولید مواد پیشرفته مقاوم و با دوام متناسب با شرایط منطقه از دیگر موضوعات حائز اهمیت ما است.

وی به انجام مشاوره و توجه به همکاری‌های علمی اشاره کرد و ادامه داد: تامین ۱۰ درصد بودجه دانشگاه از طریق خیرین و توسعه همکاری با مدیران شرکت‌ها تا پنج سال آتی از اهداف کلان ما به شمار می‌آید.

ختن‌لو به اهمیت جذب دانشجویان رتبه برتر به میزان پنج درصد در هر مقطع به تربیت فارغ‌التحصیلان کارآمد و موثر به میزان ۲۰ درصد در افق پنج ساله پرداخت و اضافه کرد: افزایش نسبی دانشجویان تحصیلات تکمیلی به ۳۰ درصد در دستور کار است.

وی جذب ۱۸ درصدی دانشجویان بین‌الملل را از دیگر اهداف دانست و بیان کرد: افزایش جمعیت دانشگاه از ۲ هزار نفر به ۲ هزار و ۲۰۰ نفر در افق پنج ساله دیده شده است.

رئیس دانشگاه صنعتی همدان خاطرنشان کرد: مشکل خانه سازمانی که برای توسعه دانشگاه مشکل ایجاد کرده بود، را حل کرده‌ایم و با تخریب آنها فضای دانشگاه بزرگ خواهد شد اما همچنان فضای دانشگاه در شأن دانشگاه صنعتی نیست و باید افزایش یابد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
دانشگاه