پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۲۰۰۳
|
کد خبر: ۳۲۹۴
دکتر مسعود برومند در مراسم معارفه رئیس جدید دانشگاه صنعتی همدان گفت: همکاری دو دانشگاه بوعلی‌سینا و صنعتی همدان و همچنین پارک علم و فناوری مزیت بسیار خوبی است و می‌تواند در بالابردن سطح علمی دانش‌آموختگان و کارآفرینی آنان عملکرد مثبتی داشته باشد.
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۶ - ۱۱ آذر ۱۳۹۸

به گزارش خبرنگار بسنا، دکتر مسعود برومند معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در مراسم تکریم و معارفه رئیس دانشگاه صنعتی همدان، اظهار کرد: دانش‌آموختگان تحصیلات تکمیلی دانشجویان باسوادی هستند و در زمانی که پژوهش و فناوری را آغاز کردیم در تولید مقالات علمی بیشترین موفقیت را داشتیم و توانستیم در منطقه رتبه اول را کسب کنیم.

وی بیان کرد: طی دوران پر فراز و نشیب و در زمانی که نیازهای جدید احساس می شد مجموعه ای از اقدامات ارزشمندی در وزارت علوم کشور صورت گرفته و مدیران در هنگام جابجایی اقدامات خود را به یکدیگر سپرده اند و دکتر نیلی، رئیس سابق دانشگاه صنعتی از بزرگانی است که مجموعه را تحویل گرفته و مجموعه بهتری را به دکتر ختن لو، رئیس جدید سپرده است.

وی با بیان اینکه اگر پیشرفت و موفقیتی حاصل شده با همکاری گروهی اعضای هیئت علمی بوده است، افزود: امیدواریم این همکاری با دکتر ختن لو ادامه یابد و مجمع رؤسای سایر دانشگاه ها به عنوان رسم حسنه که با هدف پشتیبان و همفکری در حل مشکلات برگزار می شود را ادامه دهند.

برومند خاطرنشان کرد: بودجه های دانشگاه با کمبود مواجه است و انتظارات زیادی از این مراکز وجود دارد البته در حوزه فناوری به دستاورد های خوبی دست یافته ایم و بسیاری از شرکت های دانش بنیان فارغ التحصیلان همین دانشگاه هستند.

وی با اشاره به شرایط و نیازهای جدید، مفهوم دانشگاه نسل سوم را مطرح کرد و گفت: امروزه باید به اثربخشی دانشگاه ها در جامعه بیشتر توجه شود و دانشگاه باید به ذی‌نفعان خود توجه ویژه داشته باشد به طوریکه آنان بپذیزند که دانشگاه موجب بهتر شدن زندگی آنان می شود.

معاون وزیر علوم با بیان اینکه فارغ‌التحصیلان کارآفرین در دانشگاه‌های صنعتی تربیت شوند،  یادآور شد: دانشگاه هایی که در تعامل با صنعت هستند نیازهای واقعی جامعه را درک می کنند و می توانند اثرگذار باشند.

وی با ابرازخرسندی از نزدیکی دانشگاه‌های بوعلی‌سینا و صنعتی به یکدیگر اظهار کرد: همکاری دانشگاه بوعلی‌سینا و صنعتی همدان و پارک علم و فناوری مزیت بسیار خوبی است و می تواند در بالا بردن سطح علمی فارغ التحصیلان و کارآفرینی آنان عملکرد مثبتی داشته باشد.

برومند با بیان اینکه دانشگاه ها با تغییر نگرش، اندیشه و بازنگری و استفاده از مشورت موفق عمل خواهند کرد، گفت: مسئولان در شرایط متفاوت امروزی با ایجاد ارتباط سیسنماتیک با سایر دانشگاه های کشور به اهداف خود دست خواهند یافت.

وی با اشاره به اینکه سیاست وزرات علوم واگذاری بخشی از وظایف به دانشگاه ها و ایجاد، تأمین و جمع‌آوری برخی از مراکز علمی است و مدیریت نشریات بر عهده دانشگاه ها باشد، بیان کرد: دانشگاها باید با انعقاد قرادادهای مختلفی با صنعت بتوانند مشارکتی خوبی با صنعت برقرار کنند. امسال ۴۰ میلیون یورو برای تجهیزات گرفته شد و به دنبال این هستیم همین میزان را برای سال‌ بعد زنده کنیم.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
صفحه نخست