پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۲۶۱۰
|
کد خبر: ۳۳۱۲
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان در نشست صمیمی فعالان فرهنگی دانشجویی استان گفت: اندیشه مشکلات ما را هدایت می‌کند؛ اندیشه‌ای که اقتصاد را اداره می‌کند مشکل دارد. اگر روی اندیشه‌ها کار کنیم مشکلات حل می‌شود. فکر مدیران ما باید اصلاح شود و فرهنگ باید اساس فعالیت‌ها باید باشد.
تاریخ انتشار: ۱۶:۴۳ - ۱۴ آذر ۱۳۹۸

به گزارش خبرنگار بسنا، آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی موثقی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان در نشست صمیمی فعالان فرهنگی دانشجویی استان، که در آستانه روز دانشجو در سالن جلسات فجر دانشگاه بوعلی سینا برگزار شد، ضمن تبریک ولادت امام حسن عسکری و روز دانشجو گفت: امیدوارم فلسفه‌ای که برای روز دانشجو وجود دارد به معنای واقعی کلمه در سطح دانشگاه‌های ما محقق شود؛ روز دانشجو باید روز دانشجو باشد نه روز بهره‌برداری سیاسی، فضای رسانه‌ای، برخی اتفاقات و ... و باید با هدفی که نام‌گذاری شد، به پیش برود.

وی افزود: امسال اولین سالی است که در روز دانشجو با بیانیه گام دوم رهبری مواجه شدیم؛ قوه محرکه و روح حاکم بیانیه دوم، جوانان هستند. کسی که باید گام دوم را مستحکم‌تر از گام او بردارد، جوانان هستند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان در ادامه بیان کرد: در گام اول انقلاب ممکن است اشتباهات، سستی‌ها، بی تجربگی‌هایی رخ داده باشد اما گام دوم با همان رویکرد اما قوی‌تر، با مدیریت بیشتر، تعهد بیشتر و تخصص بیشتر باید پیش برود که قوه محرکه آن جوانان هستند.

وی خاطرنشان کرد: رهبر انقلاب نگاه امیدبخشی به جوانان دارد؛ اعتماد به جوان در رویکرد‌های عملی رهبر وجود دارد و ایشان به جوانان توجه جدی دارد.

شعبانی موثقی تشریح کرد: نشاط، تهعد و انگیزه به معنای واقعی کلمه در جوانان وجود دارد؛ اگر به جوان میدان داده شود می‌تواند کشور را پیش ببرد. کسانی که می‌توانند بن‌بست را پیش ببرند جوانان هستند.

وی خاطرنشان کرد: هر جایی که دولت -خصوصا بعد از خروج آمریکا از برجام- به جوانان اعتماد کرده، ما نشانه‌های رشد را در کشور دیده‌ایم؛ شما آیندگان مملکت هستید.

آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی موثقی ابراز کرد: امیدوارم شرایط طوری شود که مدیریت جامعه از نسل اول انقلاب به نسل سوم و‌ چهارم منتقل شود؛ نشانه مدیریت خوب ایجاد شرایطی است که مسؤولیت به جوانان منتقل شود. امیدواریم که عرصه‌ها برای جوانان فراهم شود و مدیران خوب در کشور داشته باشیم. البته پختگی مسؤولان باید حفظ شود.

وی در خطاب به فعالان فرهنگی دانشجویی اضافه کرد: امیدوارم بتوانیم با تخصص، مدیریت قوی شما، بهره‌گیری از تجارب گذشته مشکلات کشور را همراه با هم فارغ از نگاه‌های سیاسی و جناحی پیش‌ ببریم.

نماینده ولی فقیه در استان همدان گفت: اگر من مسؤول تشکل بودم، بیشتر به سمت فرهنگ و سیاست می‌ر‌فتم؛ فرهنگ زیربنای مشکل اقتصادی ما است.

وی تصریح کرد: اندیشه، مشکلات ما را هدایت می‌کند؛ اندیشه‌ای که اقتصاد را اداره می‌کند مشکل دارد. اگر روی اندیشه‌ها کار کنیم مشکلات حل می‌شود. فکر مدیران ما باید اصلاح شود و فرهنگ باید اساس فعالیت‌ها باید باشد.

شعبانی موثقی اذعان کرد: زیرساخت‌ها نیازمند تحول است و به مجموعه نیاز دارد و‌ کار فرد نیست؛ مدیریت‌ها در زیربنا تفاوت ندارد و اندیشه‌ورزان جامعه باید این مشکل را حل کنند که متاسفانه حضور جدی در بحث‌های مدیریتی ندارند.

حبیب‌الله شعبانی موثقی بیان داشت: بنده از دغدغه شما تشکر می‌کنم؛ این نشان می‌دهد که جوانان ما در عرصه‌های مختلف حضور دارند.

وی تاکید کرد: فلسفه کرسی‌های آزاداندیشی این است که ما مصلحت‌سنجی‌‌ها را کنار بگذاریم و واقعا آن‌چه جوان گمان می‌کند درست است، بیان کند؛ این فضا باید در دانشگاه و محیط‌های علمی فراهم شود.

آیت‌الله شعبانی در ادامه اظهار کرد: سوال از لحاظ ارزشی خوب و بد ندارد و باید طرح شود؛ البته زمانی ممکن است شخصی لجاجت سیاسی داشته باشد و در فضای اجتماعی مطالبش را بیان کند که موضوع آن متفاوت است اما این فضاها باید طوری باشد که بتوانیم تحمل نظرات مخالف را داشته باشیم. ضمن این‌که این جلسات باید با محوریت حق و آشکار شدن آن باشد.

وی یادآور شد: بسیاری از مسؤولین زحمات فراوانی می‌کشند اما این بدان معنا نیست که ضعف و ‌نقصی وجود ندارد؛ در سطح استان بسیاری از مسؤولین ما زحمات فراوانی می‌کشند و به لحاظ تلاش‌های مجاهدانه، نگاه‌های مثبتی نسبت به آن‌ها است.

امام جمعه همدان تصریح کرد: این اشکال که مسؤولان در بین دانشجویان وجود ندارند وارد است؛ اگر ارتباط جوانان ما با مسؤولین بیشتر شود، سوالات جوانان جواب داده خواهد شد.

وی در ادامه بیان داشت: بنده می‌توانم مطالبه‌گری‌های شما را به گوش مسؤولین برسانم؛ اگر پیشنهاد جلسات مطالبه‌گری داشتید می‌توانید از طریق بنده اقدام کنید.

امام جمعه همدان اظهار داشت: بهترین راه‌حل برای اصلاح جامعه اصلاح حاکمیت و مسؤولین است؛ مردم باید تلاش کنند اما تا مسؤولین اصلاح نشوند بسیاری از مشکلات اصلاح نمی‌شوند.

وی بیان کرد: دانشجو همچنان موذن جامعه است؛ دانشجویان ما هنوز هم‌اثرگذاری‌های خوبی دارند و از قشر فرهیخته، خواص و ‌موثر در جامعه هستند. بسیاری از مردم فضای مطالبه‌گری ندارند و شما جوانان می‌توانید این فضا را ایجاد کنید.

نماینده ولی فقیه در استان همدان خاطرنشان کرد: باید آدم‌هایی را در دانشگاه بسازیم که بتوانند بار مسؤولیت را واقعا بر دوش بکشند؛ باید مبانی فکری سیاست‌ورزی دینی را در خود تقویت کنید. اگر بدون مبانی فکری عمیق دینی وارد عرصه سیاست شوید وضعیت همین خواهد بود. مگر کسانی که به عنوان مسؤولین اشرافی، بی انگیزه و حقوق‌های نجومی‌بگیر می‌شناسیم، در همین محیط‌های دانشگاه حرف از عدالت نزدند؟

وی تاکید کرد: تا فرصت جوانی هست از لحاظ فکری، خود را تقویت کنید و بدانید اگر واقعا قدرت تعهد و‌ تخصص داشته باشید، زمینه‌ها برای رشد فراهم است.

آیت‌الله شعبانی موثقی تبیین کرد: امام جمعه مسؤولیت اجرایی مستقیم ندارد. اما مسؤولیت شورای فرهنگ عمومی و ستاد امر به معروف و نهی از منکر و ... با بنده است؛ البته در ستاد امر به معروف و ‌نهی از منکر مشکلاتی داریم و فعال نیست که در کل کشور به همین شکل است. این ستاد یک فضای قانونی برای مطالبه‌گری است‌.

وی خاطرنشان کرد: تلاش ما این است که حرف مردم به مسؤولین برسد. مسؤول باید بین مردم باشد؛ ما وظیفه داریم صدای مردم باشیم و صدای مردم را بشنویم.
امام جمعه همدان گفت: اگر مردم نباشند مسؤولین معنا و ارزش پیدا نمی‌کنند؛ عزت و ارزش یک مسؤول به میزان خدمت‌رسانی او به مردم است.

وی توضیح داد: ارتباط بین ما و ‌شما می‌تواند از طریق کمیته جوانان باشد. همچنین ما می‌توانیم با همین جمع، جلسات فصلی داشته باشیم. البته نباید به معنای بازگویی مشکلات باشد بلکه به صورت طرح ایده و دادن طرح‌هایی برای حل مشکلات باید باشد.

شعبانی موثقی در پایان بیان کرد: امیدوارم این مراودات بیشتر اتفاق بیفتد. خوب بود جریانات سیاسی که ممکن است با بعضی دوستان تفاوت فکری داشته باشند، هم در این جلسه حضور داشتند و امیدوارم فرصتی باشد تا آن‌ها هم در جسلات بعدی حرف‌ها و دغدغه‌های هم خود را مطرح کنند.

خبرنگار: میرزایی
عکس: غزل امینی

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
صفحه نخست