پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۲۶۷۴
|
کد خبر: ۳۳۱۹
دکتر یعقوب محمدی‌فر رئیس دانشگاه بوعلی‌سینا، با صدور پیامی، ۱۶ آذر، روز دانشجو را تبریک گفت.
تاریخ انتشار: ۲۲:۲۱ - ۱۵ آذر ۱۳۹۸

به گزارش بسنا، متن این پیام به شرح زیر است:

بسمه تعالی

«در نظام جمهوری اسلامی، دانشجو باید بارزتر از دیگر دانشجویان در هر جای دیگر دنیا، نقش داشته باشد» (مقام معظم رهبری، مدّظله العالی)

شانزدهم آذرماه سال ۱۳۳۲ یادآور حماسه‌آفرینی دانشجویان آزاده‌ای است که در برابر زیاده‌خواهی استکبار جهانی و انفعال حکومت استبدادی پهلوی به پا خاستند و این قیام بزرگ در تقویم جمهوری اسلامی ایران، آغاز یک نقطۀ عطف تاریخی برای حرکتهای آزادی‌خواهی و استکبارستیزی دانشجویان و همۀ آزادی‌خواهان جهان گردید. روز دانشجو نماد حق‌طلبی و استعمار‌ستیزی جامعۀ علمی ایران، یعنی دانشجویان آزاداندیش و آزادی‌خواه در برابر سایۀ شوم استبداد و استکبار بیگانگان است. این واقعۀ تاریخی، یادآور ایثار و جان‌فشانی دانشجویانی است که تا پای جان در برابر نظام سلطه و استعمار ایستادگی کردند و برگی زرین را در دفتر تاریخ آزادگی و ظلم‌ستیزی مردم بزرگ ایران رقم زدند.
بی‌تردید، دانشگاه مبدأ تحولات است و دانشجویانِ متدین و محقق این سرزمین به عنوان سرمایۀ اصلی و موثر رشد و بالندگی جامعه با حضور موثر در عرصه های مختلف علمی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی با روحیۀ عدالت‌طلبی، پرسشگری و حرکت در مسیر روشن علم و دانش، می‌توانند جامعه را به مسیر پیشرفت و تعالی رهنمون سازند و گامهای مهم و استواری را در راه توسعۀ همه جانبه ایران عزیزمان بردارند. در شرایط دشوار کنونی که کشور بزرگ ایران در محاصرۀ اقتصادی همه‌جانبه و ناعادلانۀ رژیم مستبد آمریکا و استکبار جهانی قرار دارد، نقش جامعۀ دانشگاهی در ایجاد روحیۀ امید مبتنی بر خردورزی و تاب‌آوری و ایستادگی در پرتو مشعل پر فروغ شانزده آذر، و در سایۀ منویات مقام معظم رهبری(مدّظله‌العالی) برای رسیدن به آینده‌های درخشان، ارزشمندتر و حیاتی‌تر از هر زمان دیگر است.
اینجانب فرا رسیدن روز دانشجو را به همۀ دانشجویان فرهیختۀ ایران، خصوصاً همکاران و دانشجویان دانشگاه بوعلی‌سینا شادباش عرض می‌نمایم. امید است که دانشجویان عزیز با استعانت از استعدادها و ظرفیت‌های ارزندۀ خویش، در عرصه‌های گونه‌گون علمی، اجتماعی، سیاسی و... حضوری فعال داشته باشند و در راه اعتلای کشور، از هیچ تلاشی فروگذار ننمایند و در سایۀ همدلی، اتحاد و مجاهدت علمی بیش از گذشته برای تحقق توسعۀ پایدار و همه‌جانبۀ کشور گام بردارند. توفیقات روزافزون همۀ شما را از خداوند منان خواستارم.

یعقوب محمدی‌فر
۱۵ آذر ۱۳۹۸

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
صفحه نخست