پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۲۶۲۵
|
کد خبر: ۳۳۳۱
حجت‌الاسلام عباسی در مراسم گرامیداشت روز دانشجو:

مسیر اصلی دانشگاه علم و دانش است/ دانشگاه زنده و دانشجو بیدار است

مسوول دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه بوعلی سینا در مراسم گرامیداشت روز دانشجو گفت: دانشگاه زنده است و دانشجو بیدار است و تا زمانی که این مؤذن بیدار جامعه بیدار باشد، جامعه و دانشگاه می‌تواند در مسیر درست حرکت کند.
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۸ - ۱۷ آذر ۱۳۹۸

به گزارش خبرنگار بسنا، حجت الاسلام علی‌محمد عباسی مسوول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه بوعلی سینا در مراسم گرامیداشت روز دانشجو که در سالن شهید چمران دانشکده علوم پایه برگزار شد، گفت: ۱۶آذر نماد از خودگذشتگی و ایثار دانشجویانی است که در مسیر ضداستکباری، ‌ضداستعماری و ضداستبدادی جان عزیزشان را فدا کردند.

وی در ادامه افزود: امیدوارم با تمام قوت، سعی، تلاش و همتی که دانشجویان دارند، به این سه شهیدی که حاضر بودند در جهت اعتلای ایران اسلامی، قطرات خونشان را بر صفحه روزگار ثبت شود، اقتدا کنند.

حجت‌الاسلام عباسی تشریح کرد: مقام معظم رهبری می‌گویند «از دانشگاه همیشه و‌ در همه حال این انتظار است که محل جوشش و اوج دو جریان حیاتی کشور باشد که اولین جریان علم و تحقیق است.»

وی بیان کرد: اگر بخواهیم برای دنیا حرفی برای گفتن داشته باشیم، باید خود را مسلح به سلاح علم کنیم؛ باید تحقیقات و پژوهش‌های ما جغرافیا و زمین نشناسد.

علی‌محمد عباسی عنوان کرد: دانشگاه محل دانش است و باید در آن عالم تربیت شود؛ مسیر اصلی دانشگاه علم و دانش است.

وی در رابطه با دومین جریان حیاتی کشور تصریح کرد: دومین جریان آرمان‌گرایی، آرمان‌خواهی و هدف‌گذاری سیاسی و اجتماعی است؛ شما باید اهل تفکر و فکر کردن باشید. اگر می‌خواهید بدانید جمهوری اسلامی اکنون در چه جایگاهی قرار دارد اهل مطالعه تاریخ معاصر باشید به گونه‌ای که نشود تاریخ و ۱۶ آذر را تحریف کرد.

حجت‌الاسلام عباسی تبیین کرد: دانشگاه زنده و دانشجو بیدار است و تا زمانی که این مؤذن بیدار جامعه بیدار باشد، جامعه و دانشگاه می‌تواند در مسیر درست حرکت کند.

خبرنگار: میرزایی و گمارنوری
عکس: موسوی ستوده

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
صفحه نخست