پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۲۸۸۹
|
کد خبر: ۳۳۴۶
دانشجویان دانشگاه بوعلی‌سینا در برنامه "نقد دانشگاه" در حضور مسؤولین دانشگاه مطالبات و دغدغه های خود را مطرح کردند.
تاریخ انتشار: ۱۷:۴۷ - ۱۸ آذر ۱۳۹۸

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا، دانشجویان در برنامه نقد دانشگاه که به همت جامعه اسلامی داشنجویان در سالن شهید چمران دانشکده علوم پایه برگزار شد، سوالات، ابهامات و درخواست‌های خود را با هیات رئیسه و‌ مسؤولین دانشگاه مطرح کردند که گزیده‌ای از آن‌ها به شرح زیر است:

دانشجویی گفت: ما امروز شاهد رویکرد خاصی از ریاست در مجموعه ریاست دانشگاه بوعلی سینا هستیم؛ همچنین یکی از مسؤولان برای صحه‌گذاشتن بر کار خود، از دین استفاده می‌کند.

وی در ادامه یادآور شد: مشکل دانشگاه نگاه مدیریتی است یعنی نگاه خسته، خشن و اشراف‌گونه‌ای که در سیستم اداری وجود دارد؛ ما نیاز به یک مدیر جهادی داریم.

دانشجویی بیان داشت: مطالبه اصلی غالب دانشجویان در رابطه با شفافیت دانشگاه است؛ بحث شفافیت در دانشگاه بوعلی سینا جدای از این‌که فسادزدایی دارد، فواید دیگری نیز به همراه دارد، از جمله کمک بیشتر به دانشجویان دغدغه‌مند که به دنبال کشف راهکار برای کمک به مدیریت هستند. فضای بسته مدیریتی قطعا هیچ راه‌حل و‌ راه‌کاری را نمی‌تواند قبول کند.

دانشجویی تشریح کرد: کارایی دانشگاه کم است؛ متاسفانه دانشگاه ما بیشتر یک دبیرستان بزرگ است تا دانشگاه. اکنون فضای ناامیدی به دلیل آینده مبهم در دانشجو و‌ جنبش دانشجویی رخنه کرده است.

وی در ادامه ذکر کرد: استادمحوری در دانشگاه زیاد است؛ ما نه معتقدیم که باید در این بحث سخت گرفت و ‌نه آسان‌.

دانشجویی نیز خواستار پیگیری وضعیت دبیر کل و شورای مرکزی صنفی شد.

دانشجویی دیگر در برنامه نقد دانشگاه اظهار داشت: دانشگاه بوعلی سینا جای نظرات شخصی مسؤولان نیست؛ همچنین در دسترس بودن وزیر علوم بسیار راحت‌تر از رئیس دانشگاه است‌.

دانشجویی به بالا بودن هزینه‌های تعمیرات استخر و جای خالی رشته شیمی دارویی اشاره کرد؛ همچنین درخواست حکم‌های انضباطی شرکت‌کنندگان و برگزارکنندگان جشن خوابگاه‌ها شد.

دانشجویی سوال کرد: چرا هرکسی که از بی‌قانونی و شفافیت در کارها صحبت می‌کند برچسب تهمت‌‌زدن و‌ دروغگویی روی او می‌زنند؟

دانشجویی پرسید: کسانی وجود دارند که ۸ ترم مشروطی دارند و از معدل خوبی برخوردار نیستند؛ سوال من این است که این افراد چه چگونه در دانشگاه حضور دارند؟

دانشجوی دیگری بیان کرد: به عقیده بنده حراست و نهاد رهبری در دانشگاه باید از کرسی‌های آزاداندیشی دفاع کنند؛ چرا دانشجویی برای اظهار عقیده باید مشکلی برایش پیش بیاید؟ ضمن این‌که هیچ نهاد اسلامی حق دخالت در دانشگاه ندارد.

شخصی در رابطه با مدیریت جهادی گفت: دوره‌ای که بتوانیم با مدیریت جهادی کار کنیم گذشته است؛ لطفا با این حرف‌ها به دانشجویان توهین نکنید.

دانشجوی دیگری اظهار کرد: با وجود مشکلات خوابگاه، بخش زیادی از خوابگاه‌ها به دانشجویان خارجی اختصاص دارد؛ همچنین در رابطه با درآمد‌ها و بخش خصوصی یاید شفافیت صورت گیرد.

دانشجویی پرسید: چرا برخی زمین‌های وقفی فروخته نمی‌شوند و برای هزینه‌های دانشگاه استفاده نمی‌شود؟ همچنین بودجه‌ها در خصوص نهاد رهبری باید شفاف‌سازی شوند.

دانشجویی ابراز کرد: مشکل خوابگاه را حل کنید؛ رتبه ‌همدان در هزینه اجاره بسیار بالاست و همدان رکورددار گرانی ملک است. وضعیت مالی دانشجو خوب نیست.

وی در ادامه بیان داشت: وضعیت اینترنت باید شفاف شود. سوال دیگر من این است که آیا جستجوهای دانشجویان در دانشگاه رصد می‌شود؟

خبرنگار: میرزایی
عکس: قنبریان

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
دانشجو