پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۱۲۲۴
|
کد خبر: ۳۳۸۲
دبير علمي سومين مسابقه برنامه‌نويسي ACM غرب كشور بيان كرد: هدف اصلي از برگزاري اين مسابقات آماده‌سازي تيم‌ها جهت شركت در مسابقات غرب آسيا است كه به ميزباني دانشگاه صنعتي شريف برگزار مي شود.
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۹ - ۲۱ آذر ۱۳۹۸

به گزارش خبرنگار بسنا، دکتر محمد نصیری دبیر علمی سومين دوره مسابقات برنامه نويسي ACM غرب كشور گفت: دانشگاه بوعلی سینا برای سومین بار میزبان مسابقات برنامه نویسی ACM غرب کشور بود و سابقه این مسابقات در استان همدان ۱۰ساله است، باتوجه به استقبال تیم ها و جایگاه بوعلی سینا و هدف ارزشمند مسابقات در ۳ سال اخیر، این مسابقات را در سطح غرب کشور توسعه دادیم.

وی متذکر شد: امروزه با توجه به پیشرفت اپلیکیشن ها، نرم افزارها و برنامه های کامیپوتری، توسعه موبایل ها و اینترنت اشیاء، روزانه به تعداد برنامه نویسان بیشتری احتیاج داریم، به همین جهت یک سری مسابقات به منظور ایجاد رقابت بین مهندسان حوزه نرم افزار و دانشجویان حوزه برنامه نویسی برگزار می شود.

دبیر علمی افزود: طیف متنوعی از این مسابقات وجود دارد که معروف ترین آنها در سطح دانشگاه ها، شهرها، استان ها، کشوری و بین المللی و جهانی، مسابقاتACM است که در آن تمامی سوالات به زبان انگلیسی و طبق استاندار مشخص‌جهانی است و تیم ها بر اساس تعداد سوالات صحیح و انجام صحیح برنامه ها و بر اساس زمانی که به سوالات پاسخ داده می شود رنک می شوند که امسال ۹ سوال طراحی کرده و به شرکت کنندگان ارائه شد.

وی خاطرنشان کرد: ۱۳ تیم از ۳ استان همدان، کرمانشاه و کردستان در این دوره شرکت کردند،ما بیش از ۱۴تیم را نمی توانیم پذیرش کنیم و قابلیت سرویس دهی به بیش از ۱۴ تیم را نداریم؛ استاندارد تعداد اعضای تیم ها در مسابقات، تیم های سه نفره و یک تیم یک نفره است.

نصیری یادآور شد: هدف اصلی از برگزاری این مسابقات، آماده سازی تیم ها جهت شرکت در مسابقات غرب آسیاست، که به میزبانی دانشگاه صنعتی شریف برگزار می شود.

وی خبر داد: دو تیم شرکت کننده در مسابقات امسال از دانشجویان ورودی سال ۹۸ در رشته برنامه نویسی هستند که این باعث امیدواری و پیشرفت نسل جوان کشور در این رشته مهم است.

خبرنگار: اسدی
عکس:آقایی

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
دانشگاه