پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۱۷۴۳
|
کد خبر: ۳۳۹
رئیس دانشگاه بوعلی سینا در جمع کارکنان امور دانشجویی:

باید به کرامت های انسانی توجه داشته باشیم

دکتر محمدی فر در مراسم تجلیل از کارکنان امور دانشجویی دانشگاه، بیان کرد: ما انسان می سازیم، بنابراین باید به کرامت های انسانی توجه داشته باشیم.
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۸ - ۲۲ اسفند ۱۳۹۶
















به گزارش خبرنگار پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا، بسنا، دکتر یعقوب محمدی فر رئیس دانشگاه بوعلی سینا امروز در مراسم تجلیل از کارکنان امور دانشجویی دانشگاه، اظهار داشت: حوزه امور دانشجویی بسیار گسترده است و در هرم نیازهای انسان نیازهای معیشتی و رفاهی که در حوزه مربوط به امور دانشجویی دانشگاه است، در رده نیاز های سطح یک هستند.

وی افزود: اگر دانشجو بسیار برتر و ممتاز باشد، اگر امکانات رفاهی مطلوب مثل خوابگاه نداشته باشد، دچار افت می شود. در همین حوزه نیازهای سطح بالاتر هم مثل نیازهای مشاوره و روانشناختی وجود دارد.

دکتر محمدی فر ادامه داد: فعالیت ها در حوزه دانشجویی بسیار زیاد است. این موضوع نشان دهنده این است که کار در این حوزه بسیار دشوار است بنابراین نباید روزمرگی داشته باشد. دانشجویان مثل فرزندان ما هستند. باید به گونه ای با آنها برخورد کنیم که با فرزندانمان برخورد می کنیم.

وی بیان کرد: ما با پیچ و مهره و ابزار کار نمی کنیم، ما با انسان طرف هستیم. انسان ها با توجه به شرایط روان شناختی که در آن رشد کرده اند رفتارهای مختلفی دارند. بنابراین حساسیت کار در این حوزه بسیار بالا است. ظرافت در کار در این حوزه بسیار اهمیت دارد.

رئیس دانشگاه بوعلی سینا با اشاره به بحث مسائل مالی و بودجه دانشگاه، اضافه کرد: با مکاتبات عدیدهای که انجام داده ایم، موفق شدیم حداقل ها را بگیریم. امیدواریم با برنامه پیش رو، جاهایی که لازم است برون سپاری انجام شود و نظارت را در برون سپاری ها در نظر داشته باشیم، همچنین جاهایی که لازم است خودمان وارد کار شویم.

دکتر محمدی فر بیان کرد: ما انسان می سازیم، بنابراین باید به کرامت های انسانی توجه داشته باشیم. نگاه ما در تمام حوزه ها و تربیت نسل دانشجویی که در این دانشگاه پرورش پیدا می کند، باید نگاه عزت مند باشد. ما جامعه ای هستیم که در دهه های اخیر تغییرات زیادی در عرصه اجتماعی و اقتصادی دیده ایم. تجملات وارد زندگی های ما شده است. چشم و هم چشمی ها جامعه ما را تحت شعاع قرار داده است. فرهنگ کار در بین جوانان نیست و به سمت اشتغال دانش بنیان نمی روند.

وی ادامه داد: ما توقع داریم که حوزه های مختلف از جمله حوزه دانشجویی و آموزشی در راه تربیت نسلی متعهد قدم بردارد. پس از گذشت سال ها و بازنشستگی تمامی ما در حوزه های مختلف آنچه از ما بجای می ماند، محصولاتی است که تولید کرده ایم. خوشبختانه دانشگاه روند صعودی خود را در ارائه خدمات حفظ کرده است.

دکتر محمدی فر بیان داشت: ما به نسل آینده مدیون هستیم. ما خیلی از منابع نسل آینده را مصرف کردیم. باید کاری کنیم که حداقل در تربیت و تعهد پذیری به آنها مدیون نشویم. هرکس باید از خودش شروع کند.

خبرنگار : معتمد

عکاس: امینی


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
صفحه نخست