پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۱۸۳۰
|
کد خبر: ۳۴۰۴
با تلاش انجمن علمی دانشجویی باستان شناسی و بنیاد ملی نخبگان نشست تخصصی "باستان شناسی با محوریت ایرانی - اسلامی" در سالن آمفی تئاتر دانشکده هنر و‌ معماری برگزار شد.
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۶ - ۲۵ آذر ۱۳۹۸

به گزارش خبرنگار بسنا، نشست تخصصی "باستان شناسی با محوریت ایرانی - اسلامی" با حضور اساتید با تلاش انجمن علمی دانشجویی باستان شناسی و بنیاد ملی نخبگان در آمفی تئاتر دانشکده هنر و معماری برگزار شد.

در ابتدای این نشست حاجیلویی دبیر انجمن علمی دانشجویی باستان شناسی به توضیح این نشست پرداخت.

در ادامه، دکتر کاظم ملازاده با معرفی قلعه جوشاطو و ارائه ی گزارشاتی از کاوش گروه خود، هدف این طرح را شناسایی پلان قلعه و جزئیات معماری، شناسایی لایه‌های استقراری و مطالعه سفال و گاهنگاری نسبی عنوان کرد.

وی عنوان کرد: قلعه جوشاطو در اطراف دریاچه ارومیه بوده و بدلیل حاصلخیزی و داشتن غار های متعدد و یک چشمه در پایین تپه این استقرار در هزاره ی اول پیش از میلاد در این محل بوجود آمده بود.

ملازاده همچنین پیرامون لایه‌های استقراری، اشیا به دست آمده و سبک معماری صحبت کرد و اطلاعاتی رابطه با برج دفاعی این استقرار ارائه کرد.

در پایان دکتر اسماعیل همتی ازندریانی درباره معبد نو یافته از دوره ی ماد در محوطه حاجی خان فامنین که گروه ایشان به همراه دانشجویان ارشد و دکتری یک فصل در آنجا کاوش کرده اند، صحبت کرد.

خبرنگار: نظری
عکس: زند

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
علم و فناوری