پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۲۴۹۹
|
کد خبر: ۳۴۳۶
دانشجویان دانشگاه بوعلی‌سینا، همزمان با سالروز عملیات کربلای ۴، با خانواده شهید حسن جانجان دیدار کردند.
تاریخ انتشار: ۱۶:۳۶ - ۰۴ دی ۱۳۹۸

به گزارش خبرنگار بسنا، دانشجویان دانشگاه بوعلی‌سینا همزمان با سالروز عملیات کربلای ۴ و با تلاش بسیج دانشجویی دانشگاه، با خانواده شهید حسن جانجان دیدار کردند.

در این دیدار همسر شهید حسن جانجان خاطرات خود را در رابطه با شهید بیان کرد و گفت: دعای من همیشه این بود که خداوند همسری به من بدهد که نگذارد چادر من از سرم بیفتد و خوشبختانه دقیقا همین طور شد.

وی خاطرنشان کرد: من هر زمان که انرژی خود را از دست می‌دهم، من با مرور خاطرات همسرم انرژی می‌گیرم.

همسر شهید جانجان بیان داشت: اکثر شهدا از نظر ویژگی‌های اخلاقی صفات مشترکی دارند؛ شهید جانجان بسیار مهربان، مقید خصوصا نسبت به نماز، کاری و فعال بود. همچنین وی کودکان را آنقدر دوست داشت که بی‌احترامی به آنان را عیب می‌دانست. او دیوانه جبهه رفتن بود و به سختی می‌توانست دور از جبهه بماند.

شایان ذکر است که شهید حسن جانجان در عملیات کربلای ۴ جانباز شد و در ششم فروردین سال ۱۳۶۶ در منطقه عملیاتی شلمچه بر اثر اصابت ترکش به شهادت رسید.

بخشی از وصیت‌نامه این شهید به شرح زیر است:

«آیا کسی هست که با چشم خود ببیند که جنایتکاران و متجاوزان دست به سوی اسلام، ناموس و کشور دراز کرده و قصد نابودی آن را دارد اما همچنان سکوت اختیار کرده؟! آیا کسی روی آن را دارد که به صورت کودکان شهدا، مادران شهدا و خانواده‌های مفقودالاثر و مردم آواره نگاه کند اما در خانه خود با خیال راحت کنار بچه‌هایش بنشیند و به یاری رزمندگان اسلام نشتابد و اسلام و امام عزیز را یاری نکند؟! من هم اکنون می‌روم که با خدایم ملاقات کنم، می‌روم تا ‌آتشی را که در درونم مشتعل شده خاموش کنم.

من از رهبرم، امامم، حجت عصرم آن خمینی بت‌شکن قدردانی می‌کنم که مرا از سیاه‌چاله‌ها و گرداب‌های روزگار که منتهی به پرتگاه بود نجات داد و هادی و راهنما شد. و تو ای همرزم و دوستم خود بهتر می‌دانی که این انقلاب به چه نحوی به پیروزی رسید با کشته شدن شهید سلگی‌ها، شهید خزائی‌ها، شهید افشارها و ...مبادا بی‌تفاوت بنشینی و دنیا را بر آخرت ترجیح بدهی و هیچ حزن و اندوهی به خود راه ندهی که ما پیروزیم.

مبادا به انقلاب و شهدایی که برای پیروزی آن خون داده‌اند بی‌تفاوت باشید و دنیا را بر آخرت ترجیح بدهید، بدانید که ما پیروز این میدانیم.»

خبرنگار: میرزایی

عکس: بسیج دانشجویی دانشگاه

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
فرهنگ و هنر