پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۱۵۱۱
|
کد خبر: ۳۴۶۱
دکتر محمدی‌فر گفت: دستوری که توسط ترامپ خون‌خوار داده شد، فاقد هرگونه وجهه بین‌المللی و قانونی بود و دست مردم ایران را باز می‌گذارد که از این موضوع استفاده کرده و انتقام خون ایشان را به نحو مقتضی بگیرند.
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۷ - ۱۴ دی ۱۳۹۸

به گزارش خبرنگار بسنا، دکتر یعقوب محمدی‌فر رئیس دانشگاه بوعلی سینا، در تجمع اعتراض‌آمیز دانشگاهیان همدان که در یادمان شهدای گمنام دانشگاه بوعلی سینا برگزار شد، گفت: بنده به نمایندگی از جامعه داغدار دانشگاهی استان، با قلبی شکسته از حادثه‌ای که ایران، جامعه اسلامی و خصوصا جامعه تشیع را داغدار کرده است، این‌جا حضور پیدا کرده ام.

وی تبیین کرد: چون بحث، بحث یک نشست دانشگاهی و با حضور دانشگاهیان در این جمع فرزانه و فرهیخته است، بنده چند نکته را بیان می‌کنم؛ در داستان ترور شخصیت عظیم سپهبد قاسم سلیمانی آنچه دنیا را متعجب کرده، حجم عجیب خبرهای تولید شده بود. در طی ۴۰ ساعت اخیر حجم اخبار از گوشه‌های دنیا از امریکای جنوبی تا چین، ژاپن، اروپا و افریقا به این موضع اختصاص دادند و سرتیتر همه خبرها به این موضوع بود که نشان دهنده اهمیت موضوع و جایگاه ایشان است.

محمدی‌فر تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب در پیامی که روز گذشته صادر کردند، صحبت از انتقام شدید از جنایتکاران فرمودند؛ به هر حال، سلیمانی یکی از فرزندان بزرگ این کشور بود که در طی ۴ دهه پخته شده و حقیقتا در محافل نظامی دنیا از این شخصیت به عنوان یک شخصیت برجسته صحبت می‌شد.

وی گفت: اما ما از ایشان به عنوان صرفا یک شخصیت بزرگ نظامی صحبت نمی‌کنیم و ما امروز از ایشان به عنوان یک تربیت یافته مکتب امام خمینی و مقام معظم رهبری صحبت می‌کنیم.

وی بیان داشت: من می‌دانم حتی افرادی که کمتر ایشان را می‌شناختند امروز دلشکسته هستند؛ سلیمانی مسیری را آغاز کرد که این مسیر ادامه خواهد داشت.

رئیس دانشگاه بوعلی سینا ابراز کرد: آن‌چه که امروز در تحلیل‌ها می‌توان به آن اشاره کرد، احساس وحدت ملی در مجموعه کشور است و این حاصل خون پاکی است که بی گناه بر زمین ریخت و تروریست‌هایی که ادعای حقوق را مطرح می‌کنند، بدون کوچک‌ترین توجیحی و بدون توجه به قوانین و کنوانسیون‌های بین‌المللی قاسم سلیمانی را به شهادت رساندند.

وی تاکید کرد: دستوری که توسط ترامپ خون‌خوار داده شد، فاقد هرگونه وجهه بین‌المللی و قانونی بود و دست مردم ایران را باز می‌گذارد که از این موضوع استفاده کرده و انتقام خون ایشان را به نحو مقتضی بگیرند.

یعقوب محمدی‌فر گفت: امروز ما می‌دانیم که جریان تک‌قطبی که آمریکای خون‌خوار شروع کرده است، می‌خواهد هر نیروی مقاومتی را سرکوب کند؛ ما اینجا اعلام می‌کنیم که ریخته شدن خون عزیزانی چون سردار سلیمانی، سردار همدانی و‌ بسیاری از عزیزان دیگر، این درخت را تنومندتر خواهد کرد و ما شاهد نتایج آن در آینده‌ای نزدیک خواهیم بود.

وی اذعان کرد: در شروع انقلاب ما ملت مظلومی مانند ملت فلسطین داشتیم که کمتر کسی به آن‌ها توجه می‌کرد اما وضعیت امروز حاصل توجه و خون شهدایی است که جان پاکشان را در این راه گذاشتند .

خبرنگار: میرزایی
عکس: سواری

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
صفحه نخست