پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۱۵۰۲
|
کد خبر: ۳۵۱۷
در اطلاعیه‌ای توسط سازمان سنجش آموزش کشور؛

رشته‌ها و مناطق ممنوعه برای تحصیل اتباع غیرایرانی اعلام شد

سازمان سنجش آموزش کشور در اطلاعیه‌ای رشته‌ها و مناطق ممنوعه برای داوطلبان اتباع غیرایرانی را معرفی و تاکید کرد در صورت پذیرش این دسته از داوطلبان در دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی اعلام شده، قبولی آن‌ها لغو و امکان بررسی رشته‌های مناطق مجاز را نیز از دست می‌دهند.
تاریخ انتشار: ۱۴:۵۵ - ۰۹ بهمن ۱۳۹۸

به گزارش بسنا، در این اطلاعیه تاکید شده پذیرش اتباع غیرایرانی در رشته‌هایی که منجر به ایجاد تعهدات استخدامی برای جمهوری اسلامی ایران شود، ممنوع است.

فیزیک اتمی، فیزیک هسته‌ای، فیزیک مولکولی (پلاسما)، فیزیک ذرات بنیادی، مهندسی پلاسما، مهندسی ایمنی (گرایش بازرسی فنی و حفاظت هواپیما)، مهندسی تعمیر و نگهداری (هلیکوپتر و هواپیما)، مهندسی هوا فضا، مهندسی هوانوردی (خلبانی، ناوبری هواپیما، تعمیر و نگهداری هواپیما، خلبانی هلیکوپتر و مراقبت پرواز)، علوم نظامی، الکترونیک هواپیمایی، تعمیر و نگهداری هواپیما، مخابرات هواپیما، مراقبت پرواز، فناوری اطلاعات IT(گرایش مخابرات امن)، مهندسی فناوری ماهواره و مهندسی کامپیوتر (گرایش رایانش امن) رشته‌هایی هستند که برای داوطلبان اتباع غیرایرانی ممنوع است.

همچنین براساس اعلام سازمان سنجش آموزش کشور، هر یک از اتباع غیرایرانی که متقاضی شرکت در آزمون‌های سراسری هستند، باید واجد شرایط و ضوابط اعلام شده در دفترچه‌های راهنمای هر یک از آزمون‌های بوده و در زمان انتخاب رشته، محل تحصیل خود را با توجه به شرایط و ضوابط مربوط انتخاب کنند.

در ادامه این اطلاعیه آمده است: اتباع غیرایرانی مقیم، مجاز به انتخاب رشته در مناطق ممنوعه نیستند. بدیهی است در صورت پذیرش و اعلام قبولی داوطلبان غیرایرانی در رشته‌ها و مناطق ممنوعه، پذیرش آنان در دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی آن مناطق، «لغو» شده و امکان بررسی جهت رشته‌های مناطق مجاز به هیچ عنوان مقدور نخواهد بود و از ثبت‌نام آنان ممانعت به عمل می‌آید.

سازمان سنجش آموزش کشور در اطلاعیه خود خاطرنشان کرد: آن دسته از اتباع غیرایرانی که دارای دفترچه مخصوص مدرک اقامت ویژه صادره از سوی پلیس مهاجرت و گذرنامه نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران هستند، محدودیتی برای تردد یا سکونت در هیچ یک از شهرها یا مناطق کشور ندارند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آموزش و پژوهش