پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۱۵۲۹
|
کد خبر: ۳۵۳۰
افتتاحیه هسته‌های پژوهشی (مسأله محور) شهید احمدی روشن، با حضور اساتید خبره دانشگاه بوعلی‌سینا، در بنیاد نخبگان استان همدان برگزار شد.
تاریخ انتشار: ۱۶:۲۴ - ۱۴ بهمن ۱۳۹۸
به گزارش خبرنگار بسنا، افتتاحیه هسته‌های پژوهشی (مسأله محور) شهید احمدی روشن در بنیاد نخبگان استان و با حضور رئیس بنیاد نخبگان استان همدان، اساتید خبره طرح ها، دکتر محمد خانجانی، دکتر داود نعمت الهی و دانشجویان مشمول این طرح در محل بنیاد نخبگان استان همدان تشکیل گردید.

در ابتدای جلسه دکتر حمید بلالی رئیس بنیاد نخبگان استان همدان عنوان کرد: در راستای زمینه‌سازی برای اثرگذاری بیشتر جامعۀ علمی و نخبگانی در بخش‌های مورد نیاز کشور و همچنین افزایش توان و مهارت‌های دانشجویان و مستعدان برتر در حوزه‌های عملیاتی علم و تحقیق، چهارمین دورۀ طرح شهید احمدی روشن برای نخستین بار در استان همدان شکل گرفت و آغاز به کار کرد.

وی ضمن معرفی کلی و ارائه آمار تعداد طرح‌ها و نتایج مثبت اجرای دوره‌های قبلی طرح شهید احمدی روشن اظهار کرد:  به همت بنیاد ملی نخبگان این فرصت و بستر برای دانشجویان برگزیده فراهم گردیده است تا با شناسایی مشکلات و تعریف پروژه‌های مسأله محور در سطح استانی و ملی، در قالب هسته‌ها و تیم‌های دانشجویی تحت نظر اساتید خبره، یک کار ارزشمند تیمی را تجربه نمایند.        

اساتید خبره دانشگاه بوعلی سینا نیز ضمن ابزار خرسندی از فرصت به دست آمده در خصوص حضور و تشکیل هسته‌های مسأله محور شهید احمدی روشن، طرح‌های پژوهشی اینچنینی را مسیری در جهت هم افزایی و حلقه گمشده بین دانشگاه و پژوه‌های کاربردی در راستای حل معضلات در سطوح ملی و استان دانسته و اذعان داشتند: همواره این انتقاد به دانشگاه‌ها می‌باشد که دانشجویان  برای اشتغال در سطوح مختلف تعلیم داده نمی‌شوند، اما هسته‌های مسأله محور می‌توانند گره گشای بسیاری از مسائل موجود باشد.

در پایان مراسم قرارداد‌های هسته‌های مسأله محور توسط رئیس بنیاد نخبگان استان همدان و اساتید خبره به امضاء رسید و هسته‌های احمدی روشن رسما فعالیت خود را آغاز نمود.

خبرنگار: عاشورلو
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آموزش و پژوهش