پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۱۷۳۹
|
کد خبر: ۳۵۶۲
دکتر یعقوب محمدی‌فر رئیس دانشگاه بوعلی‌سینا، با صدور پیامی، سالروز ولادت حضرت فاطمۀ زهرا(س) و گرامیداشت روز مادر و مقام زن را تبریک گفت.
تاریخ انتشار: ۰۸:۱۱ - ۲۶ بهمن ۱۳۹۸

به گزارش خبرنگار بسنا، متن این پیام به شرح زیر است:

«اولین شخصی که وارد بهشت می‌شود، فاطمه است» (پیامبر اکرم ص)

وجود پاک و مطهّر زهرای مرضیه (س) فصلی جدید را در تاریخ تمدن بشری برای تمام انسان‌ها خصوصاً زنان مسلمان و آزادۀ جهان رقم زد و برای تجسّم جایگاه آرمانی و آسمانی شخصیت زن، نقطۀ آغازی شد که این نقطۀ تاریخی، خط بُطلانی بود بر نگاه تنگ‌نظرانه و جاهلانه نسبت جایگاه و ابعاد شخصیتی زنان در تمام اعصار. وجود پربرکت فاطمه (س)، به جهان هستی و کائنات، هویّت و اعتبار و شأن و عظمت و انسانیت بخشید و برای همۀ زنان جهان با هر قومیّت و مذهب، اسوه‌ای شد سرشار از مهر و پاکی و صداقت و شرافت و ایمان و معرفت.
 
بی‌تردید، انتخاب سالروز تولد حضرت فاطمۀ زهرا (س) به عنوان روز زن، اوج تکریم و پاسداشت مقام زن و مادر را به تصویر می‌کشد؛ بزرگ‌داشتی مسئولیت‌آفرین، که شأن و جایگاه آرمانی زنان جهان را به افق‌های دور و آسمانی پیوند می‌زند.

اینجانب فرارسیدن میلاد باسعادت حضرت فاطمه (س)، روز مادر و بزرگ‌داشت مقام زن را به همگان، به‌ویژه بانوان سرزمین ایران و به طور خاص، به بانوان همکار و دانشجوی دانشگاه بوعلی‌سینا تبریک و شاد باش می‌گویم و از خداوند متعال، سعادت و توفیقات روز افزون را برای همۀ شما آرزومندم.
 
دکتر یعقوب محمدی‌فر
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
صفحه نخست