پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۱۴۵۶
|
کد خبر: ۳۵۷۰
به همت انجمن‌های علمی دانشجویی علوم سیاسی و علوم اجتماعی؛

نشست بررسی "سایبر پالیتیک، نقش نیروی اجتماعی شبکه‌ای" برگزار شد + گزارش تصویری

با تلاش انجمن‌های علمی دانشجویی علوم سیاسی و انجمن علمی داشنجویی علوم اجتماعی نشست بررسی "سایبر پالیتیک، نقش نیروی اجتماعی شبکه‌ای" در سالن سمینار دانشکده علوم اقتصادی و اجتماعی برگزار شد.
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۶ - ۲۸ بهمن ۱۳۹۸

به گزارش خبرنگار بسنا نشست بررسی "سایبر پالیتیک، نقش نیروی اجتماعی شبکه‌ای" با سخنرانی دکتر جواد افشارکهن دانشیار گروه آموزشی جامعه شناسی با تلاش انجمن علمی دانشجویی علوم سیاسی و انجمن علمی داشنجویی علوم اجتماعی در سالن سمینار دانشکده علوم اقتصادی و اجتماعی برگزار شد.
 
دکتر افشارکهن در رابطه با رسانه و شبکه‌های اجتماعی به مسئله ضد تفکر بودن رسانه اشاره کرد و گفت: انواع رسانه‌ها مانند تلویزیون و دیگر شبکه‌های اجتماعی خصلت بازتابنده دارند و چیزی به ما اضافه نمی‌کنند؛ زیرا اگر غیر از این باشند، تماشاگران خود را از دست خواهند داد.

وی افزود: رسانه، صرفا نمایشگری است که مخاطب، هیچ ارتباطی با آن نداشته و انتقاد در آن جایی ندارد؛ رسانه توهم مدرن بودن بروز بودن و موثر بودن را در افراد ایجاد می‌کند. همچنین شبکه‌های اجتماعی باعث از خودبیگانگی می‌شوند.
 
جواد افشارکهن بیان داشت: رسانه نمی‌تواند جنبش‌ها را ایجاد کند؛ رسانه تنها می‌تواند از جنبش‌ها حمایت کند و آن‌ها را به افراد معرفی کرده و عمق بیشتری به آن‌ها بدهد؛ رسانه‌ها صرفا نمایان‌کننده و نشان‌دهنده بخش‌های مخفی در نقاط مختلف بوده و تاثیر گذاری علمی و واقعی ندارند.
 
در ادامه برنامه دکتر افشارکهن به پرسش‌های دانشجویان پاسخ داد.

خبرنگار: نظری
عکس: آقایی
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
علم و فناوری