پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۲۹۳۳
|
کد خبر: ۳۵۹۹
مسؤول تولید مواد ضدعفونی‌کننده قرارگاه دانشجویی مقابله با کرونا در همدان از تولید الکل ۹۶ درصد به در مقابله با کرونا خبر داد.
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۸ - ۱۵ اسفند ۱۳۹۸

به گزارش بسنا و به نقل از فارس، علی معتبرنیا از تولید الکل ۹۶ درصد به همت دانشجویان همدان در مقابله با کرونا خبر داد و اظهار کرد: خط تولید الکل ۹۶ درصد به همت گروه جهادی بسیج دانشگاه‌ها و قرارگاه مرکزی مبارزه با کرونا بسیج دانشجویی همدان راه‌اندازی شده است.

وی با اشاره به اینکه به دنبال تولید الکل ۹۶ درصد زیر نظر اساتید و هیات علمی دانشگاه‌ها هستیم گفت: تولید الکل جزو دروس دانشجویان رشته شیمی است و به صورت معمول در دانشگاه‌ها انجام می‌شود.

مسوول تولید مواد ضدعفونی‌کننده در قرارگاه دانشجویی مقابله با کرونا در همدان افزود:‌ با توجه به همکاری هیات علمی دانشگاه صنعتی همدان سعی کرده‌ایم تولید آن را به ۹۶ درصد برسانیم.

وی با اشاره به اینکه در مرحله آزمایشگاهی تعدادی از دانشجویان به دنبال راه‌اندازی هفت آزمایشگاه تولید این الکل هستند گفت: آزمایشگاه دانشگاهی چون پژوهشی است و صنعتی نیست می‌توان ۵۰ لیتر الکل ۹۶ درصد را تولید کرد.

معتبرنیا با بیان اینکه کار توسط بسیج دانشجویی، گروه جهادی و قرارگاه دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی همدان انجام می‌شود افزود: خوشبختانه امروز تفاهمنامه سازمان بسیج در اعطای مجوز ساخت این الکل به دست ما رسیده و می‌‌توانیم کار انجام دهیم.

وی خاطرنشان کرد: طی هفته آینده تولید روزانه ۵۰ لیتر در ظرفیت آزمایشگاهی دانشگاه‌های بوعلی، آزاد، صنعتی، سیدجمال الدین اسدآبادی و پارک علم و فناروی آغاز می‌شود تا بتوان روزانه ۴۰۰ لیتر در فضای پژوهشی الکل ۹۶ درصد ساخت.

مسوول تولید مواد ضدعفونی‌کننده قرارگاه دانشجویی مقابله با کرونا در همدان با بیان اینکه بچه‌های دانشجو الکل ۹۶ درصد را سنتز می‌کنند افزود: شرکت‌هایی هستند که اتانول را خریداری کرده و با آب واکنش داده و الکل تولید می‌کنند اما بچه‌های قرارگاه خود الکل ۹۶ درصد را سنتز می‌کنند که این تفاوت وجود دارد.

وی بیان کرد: آنها با هزینه کمتری نسبت به هزینه اتانول و آب، ماده الکل را آماده می‌کنند تا به شکل رایگان در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار گیرد.

معتبرنیا با اشاره به اینکه الکل ۹۶ درصدی که تولید می‌شود با رقیق کردن آن می‌توان به ۳۰ درصد و ۷۰ درصد تبدیل کرد افزود: ۳۰ درصد برای ضدعفونی کننده صورت و دست و ۷۰ درصد برای سطوح استفاده می‌شود .

وی عنوان کرد: الکل ۹۶ درصد در مراکز درمانی برای ضدعفونی کردن تجهیزات به کار گرفته می‌شود که در حال حاضر نیاز استان است.

مسوول تولید مواد ضدعفونی‌کننده قرارگاه دانشجویی مقابله با کرونا در همدان با بیان اینکه البته آمادگی سنتز الکل ۳۰ درصد و ۷۰ درصد را هم داریم گفت: تولید الکل ۹۶ درصد طبق نیاز معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی همدان انجام خواهد شد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
دانشجو