پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۱۹۴۴
|
کد خبر: ۳۶۱۲
دکتر رشید حیدری مقدم مطرح کرد:

مقابله با کرونا با ورزش خانگی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان و متخصص پزشکی ورزشی اظهار داشت: با توجه به نقش ارتقای سیستم ایمنی بدن برای مقابه با کرونا، ورزش از نوع خانگی بهترین راهکار برای تقویت ایمنی بدن و مبارزه با این ویروس شناخته می‌شود.
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۵ - ۱۹ اسفند ۱۳۹۸
به گزارش بسنا و به نقل از ایرنا، دکتر رشید حیدری مقدم، رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان و متخصص پزشکی ورزشی، گفت: با توجه به نقش ارتقای سیستم ایمنی بدن برای مقابه با کرونا، ورزش از نوع خانگی بهترین راهکار برای تقویت ایمنی بدن و مبارزه با این ویروس شناخته می‌شود.

وی افزود: یکی مواردی که در این شرایط باید توجه کرد حفظ آرامش روانی جامعه و دوری از استرس و تنش‌های روانی است و در این راستا باید سیستم ایمنی افرادی که شانس درگیری به این ویروس را دارند افزایش داد.

حیدری مقدم بیان کرد: شایع‌ترین عواملی که می‌تواند در کاهش عملکرد سیستم ایمنی نقش داشته باشد استرس، اضطراب، بی خوابی، دریافت نامناسب غذا و مایعات، کم تحرکی و چاقی، مصرف سیگار و الکل است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان ادامه داد: اگر خواب افراد مناسب و استراحت کافی باشد و استرس‌ها را مدیریت کرده، بدن غذای مناسب و مایعات داشته باشد در کنار ورزش مناسب می‌توان سیستم ایمنی بدن را تقویت کرد.

حیدری مقدم گفت: با توجه به اینکه مدارس و دانشگاه تعطیل بوده و علوم پزشکی نیز تاکید بسیار جدی بر خارج نشدن افراد از منزل و نرفتن به مسافرت و کاهش تردد‌ها دارد، در این شرایط باید فعالیت فیزیکی در درون منزل را جدی گرفت.

وی با تاکید بر اهمیت ورزش بیان کرد: انجام حرکات ورزشی در کنترل استرس و اضطراب، افزایش اعتماد به نفس، بهتر شدن تصویر ذهنی ما از بدنمان، افزایش سوخت و ساز انرژی و افزایش عملکرد سیستم ایمنی بدن نقش موثری دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان یادآوری کرد: ورزش آرام و مداوم (متوسط) می‌تواند تاثیر موثری در افزایش عملکرد ایمنی بدن داشته باشد، ولی ورزش شدید برعکس عمل کرده و سیستم ایمنی بدن تحت تاثیر منفی قرار می‌گیرد.

حیدری مقدم بیان کرد: در ورزش‌های خانگی راحت‌ترین کار پیاده روی در داخل خانه است که ابتدا باید بدن را با حرکات کششی سبک، گرم کرده سپس پنج دقیقه پیاده روی سبک، پنج دقیقه پیاده روی تند و پنج دقیقه پیاده روی آرام داشته باشیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان ادامه داد: اجرای سه نوبت ۱۵ دقیقه‌ای این روش در طول روز پیشنهاد می‌شود چراکه این نوع ورزش باعث بالا رفتن ضربان قلب شده و سلامت بدن را ارتقا می‌دهد.

وی بیان کرد: همچنین می‌توان از دیگر وسایل ورزشی نظیر توپ‌های ورزشی بزرگ، کش‌های پیتلاس و کش‌های تی. آر. ایکس برای انجام حرکت‌های ورزشی در منزل استفاده کرد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
ورزشی