پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۳۵۳۴
|
کد خبر: ۳۶۱۵
حبیب مجیدی مسؤول امور عمومی دانشگاه بوعلی‌سینا در گفتگو با بسنا گفت: واحد پیشگیری از کرونا از ۵ اسفند ۹۸ کار خود را جهت ضدعفونی دانشگاه آغاز کرده است و تا ریشه‌کن‌شدن کرونا این عمل ادامه خواهد داشت.
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۸ - ۲۰ اسفند ۱۳۹۸

حبیب مجیدی مسؤول امور عمومی دانشگاه بوعلی‌سینا در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار بسنا گفت: واحد پیشگیری از کرونا از ۵ اسفند ۹۸ کار خود را جهت ضدعفونی دانشگاه آغاز کرده است و تا ریشه‌کن شدن کرونا این عمل ادامه خواهد داشت.

وی بیان داشت: عمل ضدعفونی مختص مکان‌هایی است که رفت و آمد در آن صورت می‌گیرد و دفعات انجام، با توجه به میزان رفت و آمد است؛ تمام واحدها هر روز صبح ضدعفونی می‌شوند و مکان‌های شلوغ حداکثر تا روزانه سه‌مرتبه ضدعفونی می‌شوند.

مجیدی در رابطه با ضدعفونی خوابگاه‌ها خاطرنشان کرد: در حال حاضر خوابگاه‌هایی که دانشجویان در آن سکونت دارند، مانند خوابگاهی که دانشجویان دکتری در آن حضور دارند، ضدعفونی می‌شود.

وی تبیین کرد: با توجه به این‌که اکثر مواد استفاده شده برای ضدعفونی در خودِ دانشگاه تهیه شده است، هزینه‌های صرف شده تاکنون حدود ۱۰ میلیون تومان است؛ مواد فراهم شده جهت ضدعفونی از استخر دانشگاه، دانشکده کشاورزی، دانشکده شیمی و موزه تاریخ طبیعی دانشگاه تهیه شد.

مسؤول امور عمومی دانشگاه بوعلی‌سینا ابراز کرد: با توجه به محدودیت دسترسی به مواد ضدعفونی‌کننده، ما از واحدهای خودمان مواد ضدعفونی‌کننده را جمع‌آوری کردیم؛ الکل مورد نیاز از آزمایشگاه جمع‌آوری شد. از آب‌ژاول که در ایام سال، استخر با آن ضدعفونی می‌شود، برای ضدعفونی سطوح استفاده می‌کنیم.

وی تشریح کرد: کل تصفیه‌های استخر دانشگاه با آب‌ژاول صورت می‌گیرد، که ما ترکیب ۱ به ۶ را برای ضدعفونی سطوح استفاده می‌کنیم؛ دانشگاه توانایی این را دارد که روزانه ۱۰۰۰ لیتر از این محلول تولید کند، که ما روزانه ۵۰۰ لیتر را بین کل واحدها تقسیم می‌کنیم و هرکدام از دانشکده‌ها سهمیه خود را از ما دریافت می‌کنند.

مجیدی اعلام کرد: نظر به تأکید دولت بر حمایت و کمک مجموعه‌های دولتی به مردم، ما روزانه ۵۰۰ لیتر از محلول آب‌ژاول را می‌توانیم به مساجد، پایگاه‌های محلی و سایر مراکز مردمی بدهیم که ‌هم‌اکنون نیز در حال ارائه این خدمات هستیم؛ این ۵۰۰ لیتر باید با شش برابر آب مخلوط شده و مورد استفاده قرار بگیرد.

حبیب مجیدی عنوان کرد: پک‌های بهداشتی ویژه کارکنان تهیه شده است، که شامل اقلام بهداشتی مانند دستمال شخصی، دستکش یکبار مصرف می‌باشد؛ با توجه به محدودیتی که برای ماسک، دستکش و ... وجود دارد، از همکاران خواهشمندم که بهداشت فردی را رعایت کنند‌.

مسؤول امور عمومی دانشگاه بوعلی‌سینا بیان کرد: عمل ضدعفونی در سازمان مرکزی توسط اداره خدمات و در دانشکده‌ها توسط امور عمومی انجام می‌شود.

وی در نهایت خبر داد: تا زمان حضور کارمندان در دانشگاه، ضدعفونی انجام خواهد شد؛ بعد از تعطیلات نیز، یک هفته قبل از ورود همکاران و دانشجویان، همه مراکز دانشگاه اعم از خوابگاه‌ها ضدعفونی خواهند شد.

خبرنگار: میرزایی
عکس: منصور حسن‌الفت

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
صفحه نخست