پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۱۳۷۲
|
کد خبر: ۳۶۶۵
با توجه به تعطیلی دانشگاه‌ها و کاهش فعالیت‌های برخی ادارات در مدت اخیر، دانشجویان لازم است در جریان نحوه بازپرداخت وام‌های دانشجویی قرار بگیرند.
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۳ - ۰۶ فروردين ۱۳۹۹
به گزارش بسنا و به نقل از آنا، تاریخ سررسید اقساط وام دانشجویی صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم ۹ ماه پس از دانش آموختگی است. تعداد اقساط دوره کارشناسی حداکثر ۶۰ ماه و دوره‌های کارشناسی ارشد و دکتری حداکثر ۷۲ ماه است.

دانشجویان در صورت اخراج، انصراف و هرگونه ترک تحصیل ملزم به پرداخت یکجای بدهی هستند. در زمان اتمام تحصیلات جهت صدور دفترچه اقساط ۱۰ درصد از کل بدهی از دانشجو دریافت می‌شود. مهلت پرداخت این ۱۰ درصد ۲۴ ساعت از زمان صدور فیش است. مبلغ کارمزد از کلیه وام گیرندگان اخذ می‌شود.

تحویل ریزنمرات و مدارک به دانشجو منوط به ارائه تسویه حساب از صندوق رفاه دانشجویان است؛ منظور از تسویه حساب اخذ دفترچه اقساط و یا پرداخت بدهی به صورت یکجا است دانشجویان و دانش آموختگان که متقاضی ارسال ریز نمرات و یا مدرک پایان تحصیلات هستند، باید کل مبلغ بدهی وام را با احتساب کارمزد به صورت یکجا تسویه کنند.

وام دانشجویی شامل وام شهریه صندوق رفاه دانشجویان وام شهریه بنیاد علوی و وام شهریه بانک قرض الحسنه مهر ایران می‌شود.  وام شهریه صندوق رفاه دانشجویان برای هر نیمسال تحصیلی در مقاطع کارشناسی تا سقف ۱۵۰ هزار تومان (سنوات مجاز تا ۸ نیمسال تحصیلی) است و مبلغ پرداخت وام به دانشجویان کارشناسی ارشد تا سقف ۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان (سنوات مجاز تا چهار نیمسال تحصیلی) است و این مبلغ برای دانشجویان دکتری تا سقف ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان که سنوات مجاز آن تا ۸ نیمسال تحصیلی است.

وام شهریه بنیاد علوی برای دانشجویان مجرد ۶۰۰ هزار تومان و برای دانشجویان متاهل نیز ۸۰۰ هزار تومان است.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آموزش و پژوهش