پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۸۳۶
|
کد خبر: ۳۶۹۷
معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: خوشبختانه امروز افزون بر ۹۰ درصد از دانشگاه‌های دولتی کشور می‌توانند آموزش الکترونیکی را به دانشجویان خود در سطوح مختلف ارائه نمایند.
تاریخ انتشار: ۱۴:۵۸ - ۱۹ فروردين ۱۳۹۹

به گزارش بسنا و به نقل از وزارت علوم، دکتر خاکی صدیق، معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در نشست مشترک با جمعی از اعضای کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی با اشاره به شروع فعالیت‌های وزارت علوم در زمینه مدیریت شرایط حاصل از شیوع بیماری از چهارم اسفندماه به اهداف اصلی این وزارتخانه اشاره کرد و گفت: به حداقل رساندن آسیب‌ها، جبران کاستی‌های آموزشی، بهره‌مندی از امکانات آموزش الکترونیکی و آمادگی در صورت تداوم مشکل و حفظ ظرفیت‌های به‌دست‌آمده برای آینده، در صورت مواجه‌شدن با شرایط مشابه ازجمله اهداف این وزارتخانه بوده است.

وی بابیان اینکه در هفتم اسفندماه نشستی نیز با معاونان آموزشی دانشگاه‌ها برگزار شد، افزود: دهم اسفند بخشنامه‌ای در خصوص توجه و تأکید بر ادامه فعالیت‌های آموزشی به‌صورت مجازی به دانشگاه‌ها ابلاغ شد و برای حمایت، هماهنگی و پشتیبانی‌های ضروری کارگروه تخصصی آموزش‌های الکترونیکی نیز در وزارت عتف تشکیل داده شد.

معاون آموزشی وزارت علوم در ادامه به دیگر اقدامات حوزه آموزشی آموزش عالی اشاره‌کرده و اظهار داشت: برای بهره‌مندی دانشگاه‌ها از ترافیک رایگان و در جهت تکمیل زیرساخت‌های لازم در توسعه آموزش مجازی با وزارت ارتباطات مکاتبه شد که امیدواریم این حمایت در تمام استان‌ها محقق شود. در جهت حضور در عرصه بین‌المللی و همفکری و بهره‌مندی از تجربیات سایر کشورهای درگیر با مشکل بیماری کرونا، در ۳ نشست ویدئو کنفرانسی که توسط سازمان یونسکو ترتیب داده شده بود مشارکت داشته و نظرات و تجربیات خود را ارائه کردیم. خوشبختانه امروز افزون بر ۹۰ درصد از دانشگاه‌های دولتی کشور می‌توانند آموزش الکترونیکی را به دانشجویان خود در سطوح مختلف ارائه نمایند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آموزش و پژوهش