پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۵۲۵۵
|
کد خبر: ۳۷۵۲
یکی از دانش‌آموختگان مقطع دکترای دانشگاه تربیت مدرس که ۲۳ فروردین ماه برای نخستین بار در این دانشگاه به صورت مجازی از رساله‌ی دکترای خود دفاع کرد، با بیان توصیه‌هایی به دانشجویانی که می‌خواهند آنلاین دفاع کنند درباره یکی از مزیت‌های دفاع مجازی سخن گفت.
تاریخ انتشار: ۱۸:۵۷ - ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۹

توصیه‌هایی برای آنها که دفاع آنلاین پایان‌نامه دارند

به گزارش بسنا و به نقل از ایسنا، حسین طالبی قادیکلایی با اشاره به برگزاری جلسه‌ی دفاع از رساله‌ی دکترای خود به صورت‌ مجازی گفت: با توجه به وضعیتی که پیش آمد امکان دفاع حضوری وجود نداشت و تصمیم گرفتیم دفاع را زودتر و به شکل مجازی برگزار کنیم زیرا با توجه به اینکه اساتید راهنما، مشاور و داوران رساله از استان های تهران، مازندران و هرمزگان بودند امکان برگزاری جلسه دفاع به صورت حضوری تا چند ماه آینده هم امکان پذیر نبود.

وی درباره مزیت دفاع مجازی نسبت به برگزاری جلسه دفاع به صورت حضوری گفت:  دفاع مجازی یک مزیت دارد و آن هم این است که برخلاف جلسه دفاع حضوری که تعداد افراد محدودی در آن شرکت می کنند، در جلسات مجازی افراد نسبتا زیادی می توانند حضور داشته باشند و شاهد دفاع از رساله باشند. در جلسه دفاع من نیز افرادی از صنعت حضور داشتند. بنابراین ارتباطی بین دانشگاه و صنعت به این بهانه شکل می گیرد.

این دانش‌آموخته‌ی دانشگاه تربیت مدرس ادامه داد: من فکر می کنم در زمانی که جلسات دفاع حضوری هم برگزار می شود خوب است که فعالان صنعت به صورت مجازی در جلسات حاضر باشند و نظراتشان را بیان کنند.

طالبی در پاسخ به سوالی درباره میزان استرس برگزاری دفاع به صورت مجازی گفت: استرس زیادی نداشتم و صرفا نگرانی هایی در خصوص برقراری تماس و ایجاد کیفیت ایده‌آل تماس وجود داشت. اگر این نگرانی برطرف شود تفاوتی با جلسه حضوری ندارد.

وی افزود: در طول جلسه کیفیت برقراری تماس برای من مناسب بود. از نظر داوران  و اساتید هم کیفیت صدا و کیفیت تصویر مناسب بوده است.

طالبی با بیان این که از اینترنت همراه برای برگزاری جلسه دفاع استفاده کرده است به دانشجویانی که می‌خواهند به صورت مجازی دفاع کنند توصیه کرد: اگر می خواهند جلسه دفاع خود را به صورت مجازی برگزار کنند حتما قبل از جلسه اصلی یک جلسه به صورت آزمایشی و با حضور چندین نفر در پلتفرم موردنظر خود داشته باشند تا از کیفیت برگزاری جلسه مطمئن شوند.

این دانش‌آموخته‌ی دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه تربیت مدرس در پایان درباره پلتفرمی که جلسه‌ی دفاع در آن برگزار شد گفت: از اسکایپ استفاده شد ولی ظاهرا دانشگاه در تلاش است تا پلتفرمی را تدارک دیده که جلسات غیر حضوری آموزشی از جمله جلسات دفاع، در بستر آن برگزار شود. از آنجایی که جلسه دفاع از رساله دکترای من اولین جلسه دفاع به صورت مجازی بود و همچنین، با توجه به محدودیت زمان، این جلسه از طریق اسکایپ برگزار شد.

موضوع رساله‌ی دکترای این دانشجوی تحصیلات تکمیلی "بررسی تجربی و تئوری پدیده شکست در فرایند شکل دهی غلتکی مقاطع کانالی شکل آلومینیوم آلیاژی AA۶۰۶۱-T۶ با استفاده از معیارهای پدیدار شناختی" بود و ۲۳ فروردین ماه جلسه دفاع از این رساله به صورت مجازی برگزار شد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۶
سلام چه برنامه هایی باید روی لب تاب نصب شود
آموزش و پژوهش