پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۱۹۴۸
|
کد خبر: ۳۷۵۳
در ماه مبارک رمضان "برنامه جامع مجازی تدبر در قرآن" برگزار می‌شود.
تاریخ انتشار: ۰۸:۱۱ - ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۹

به گزارش بسنا، "برنامه جامع مجازی تدبر در قرآن" در ماه مبارک رمضان ۱۳۹۹ به‌همت معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با همکاری مجمع مدارس دانشجویی قرآن و عترت دانشگاه تهران و اداره کل فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران برگزار می‌شود.

محورهای این برنامه به شرح زیر است:

۱. ختم قرآن با رویکرد کلیات تدبر در قرآن؛ در این ختم قرآن به معرفی هر یک از سوره‌های قرآن با محوریت بیان غرض سوره از تفسیر المیزان، بیان موضوعات اصلی سوره، معرفی کلمات کلیدی سوره، معرفی آیات کلیدی سوره و بیان رویکرد طهارتی سوره پرداخته می‌شود.

۲. ختم قرآن با محوریت تفسیر المیزان و تدبر (ویژه خواهران)؛ در این ختم قرآن نیز یک دور تمامی سوره‌‌های قرآن با محوریت، بیان مهم‌ترین نکات تفسیر المیزان ذیل آیات، بیان موضوعات اصلی سوره و بیان کلمات کلیدی آیات پرداخته می‌شود.

۳. ختم سوره‌های جزء سی‌ام قرآن با رویکرد فهم قرآن در دبستان؛ در این ختم هر یک از سوره‌های جزء سی‌ام قرآن کریم با این رویکرد بیان می‌شود که چگونه می‌توان این سوره‌ها را برای مخاطب دوره ابتدایی (کودکان ۶ تا ۱۲ سال) ارائه داد.

در معرفی هر یک از سوره‌ها، ضمن بیان غرض اصلی سوره،‌ چگونگی بیان آن غرض متناسب با هر یک از شش پایه تحصیلی دوره ابتدایی ارائه می‌شود.

۴. کارگاه‌های موضوعات تخصصی تعلیم و تزکیه با رویکرد قرآنی؛ موضوعات این کارگاه‌ها سند کودک از نگاه قرآن، مهارت‌های رشد، فهم قرآن دبستان، تفکر مشاهده‌ای و شنیداری، سوال و برانگیختن تفکر، بسته مهارت‌های نوجوانی و دعوت فرزندان به نماز است.

۵. کارگاه‌های مطالعات تخصصی حوزه علوم انسانی با رویکرد قرآنی؛ برنامه ریزی، زیرکی در میدان انتخاب، برنامه ریزی نوجوانات، نطق در تربیت دوره اول رشد، شادکامی و ‌خودشناسی موضوعات این کارگا‌ه‌ها هستند.

تمامی کلاسها بصورت آنلاین در محیط اسکای روم و رایگان برگزار می شود؛ علاقمندان می‌توانند جهت ثبت‌نام به آدرس http://quranetratschool.ir/?p=9465 مراجعه نمایید.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
فرهنگ و هنر