پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۳۳۱۷
|
کد خبر: ۳۷۵۷
رئیس دانشگاه بوعلی‌سینا به منظور مشاهده روند فعالیت‌های جهادی دانشجویان، از کارگاه گروه جهادی دانشجویان در مقابله با کرونا بازدید کرد.
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۹ - ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۹

به گزارش خبرنگار بسنا، دکتر یعقوب محمدی‌فر رئیس دانشگاه بوعلی‌سینا به منظور مشاهده روند فعالیت‌های جهادی دانشجویان، به همراه دکتر اکبر عروتی موفق معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه، با حضور در کارگاه گروه جهادی دانشجویان این دانشگاه در مقابله با کرونا از نزدیک در جریان فعالیت‌ها و ‌اقدامات این دانشجویان قرار گرفت.

دکتر محمدی‌فر در این بازدید، ضمن تشکر از اقدام خودجوش و جهادی دانشجویان اظهار داشت: شیوع بیماری کرونا در کشور در کنار مشکلاتی که برای اقشار مختلف مردم ایجاد کرد، فواید بسیار دیگری نیز در جامعه به همراه داشت.

وی افزود: یکی از این فوائد، همدلی مردم و‌ فعالیت‌های جهادی گروه‌های مختلف در کمک به اقشار آسیب‌دیده، پرسنل سلامت و ‌مقابله با ویروس کرونا بود.

رئیس دانشگاه بوعلی‌سینا خاطرنشان کرد: فعالیت‌های جهادی دانشجویان دانشگاه بوعلی‌سینا نشان از آگاهی، همت و روحیه زیبای این دانشجویان در کمک به هم‌نوعان خود می‌باشد.

وی ضمن حمایت از این حرکت زیبا بیان کرد: در راستای تداوم و تثبیت این حرکت خودجوش، در آینده با تسهیل امور و کمک به خریداری برخی تجهیزات، حمایت‌هایی از جانب دانشگاه از این گروه جهادی خواهیم داشت.

در این بازدید حسین مختاری دبیر کانون قرآن و عترت و مسؤول گروه جهادی دانشجویان دانشگاه در گزارشی به مسؤولین اعلام کرد: فراخوان این کار، هشتم اسفندماه از طریق کانال قرآن و عترت داده شد و این کارگاه خیاطی از تاریخ یازده فروردین شروع به کار کرد.

وی تصریح کرد: ۱۴ نفر از دانشجویان دانشگاه بوعلی‌سینا و دانشجویان علوم‌پزشکی در کارگاه خیاطی فعالیت می‌کنند و روزانه ۵۰ لباس تحویل بیمارستان‌ها و سازمان غذا و ‌دارو می‌شود.

حسین مختاری خاطرنشان کرد: هزینه مواد اولیه از طریق خیرین و ناحیه بسیج دانشجویی استان همدان فراهم شده و جهادگران بدون دستمزد و به صورت جهادی فعالیت می‌کنند.

وی تشریح کرد: جهت جلوگیری از انتقال ویروس، محیط کارگاه کاملا استریل است و همه جهادگران لباس گان بیمارستانی به تن می‌کنند که هر روز ضدعفونی می‌شود. پارچه‌ها را هم به صورت پلمپ از کارخانه تحویل می‌گیریم؛ لباس‌هایی که تولید می‌شود نیز لباس قرنطینه‌ای، لباس مخصوص پزشکان و پرستاران و لباس گان حراجی است.

مختاری تاکید کرد: صرفا پول مواد اولیه لباس‌ها هنگام تحویل گرفته می‌شود تا پول به گردش درآید و بتوانیم کار را ادامه دهیم؛ جهادگران به صورت کاملا جهادی فعالیت می‌کنند.

خبرنگار: میرزایی
عکس: منصور حسن الفت

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
صفحه نخست