پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۱۶۸۹
|
کد خبر: ۳۷۶۱
آیت‌الله محمد عندلیب همدانی از اساتید و علمای برجسته حوزه و دانشگاه، به مناسبت آغاز ماه مبارک رمضان، با دکتر یعقوب محمدی‌فر رئیس دانشگاه بوعلی‌سینا دیدار و گفتگو کرد.
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۸ - ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۹

به گزارش خبرنگار بسنا، آیت‌الله محمد عندلیب همدانی از اساتید و علمای برجسته حوزه و دانشگاه، به مناسبت آغاز ماه مبارک رمضان، با دکتر یعقوب محمدی‌فر رئیس دانشگاه بوعلی‌سینا دیدار و گفتگو کرد.

آیت‌الله عندلیب همدانی در این دیدار ضمن تبریک فرارسیدن ماه بندگی خداوند که متعلق به امیرالمومنین امام علی(ع) است، اظهار داشت: به جز مستی مسکرات، سه نوع مستی وجود دارد که انسان را از بندگی دور می‌کند.

وی افزود: مستی حاصل از قدرت، مستی علم و مستی ثروت، همه، انسان را از مسیر بندگی خداوند دور کرده و به انحراف می‌برد.

آیت‌الله عندلیب همدانی خاطرنشان کرد: شیوع ویروس کرونا تلنگری است که بدانیم موجودی بسیار ریز به نام کرونا، قدرت‌ها، ثروت‌ها و علم‌اندوزی برخی دانشمندان را تحت‌الشعاع قرار داده و مستی این سه را از سر قدرتمندان بیرون کرده است.

دکتر یعقوب محمدی‌فر رئیس دانشگاه بوعلی‌سینا نیز در این دیدار با تبریک حلول ماه مبارک رمضان، عنوان کرد: شیوع بیماری کووید۱۹ و تاثیرات محسوسی که بر زندگی بشر گذاشته است، برای همگان فرصت تامل و تفکر ایجاد کرد که چنین موجود کوچکی چطور توانسته زندگی انسان مغرور و قدرتمند را تحت تاثیر قرار دهد.

وی تاکید کرد: انسان در این شرایط حساس، به این نتیجه مهم رسیده است که چه اندازه به معنویت و ارتباط با خالق هستی نیازمند است.

رئیس دانشگاه بوعلی‌سینا بیان داشت: وقتی خود را با کوچکی ویروس کرونا و تاثیرات شگرف آن مقایسه می‌کنیم و نیز بزرگی و عظمت کهکشان‌ها و چگونگی خلق آن‌ها را مد نظر می‌گیریم، درمی‌یابیم که نه کوچکی ویروس کرونا برای انسان کوچک است و نه بزرگی کهکشان‌ها برای ما بزرگ، بلکه این تفاوت‌ها همه نشان از عظمت خالق آن‌ها دارد.

خبرنگار: میرزایی
عکس: محمدی

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
صفحه نخست