پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۳۸۲۳
|
کد خبر: ۳۸۲۶
دکتر سوزنی دکترای روانشناسی عمومی گفت: برای درمان اضطراب بد، می‌توانید افکار آزاردهنده و منفی را به علاوه افکار مثبت روی کاغذ بنویسید و سپس افکار منفی را به افکار مثبت تبدیل کنید؛ خشم، رنجش و فکر منفی را روی کاغذ بنویسید و نگذارید افکار بد که آشغال‌های ذهنی هستند در ذهن شما جمع شوند و در نهایت مانع لذت بردن از زندگی شوند.
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۷ - ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۹

به گزارش خبرنگار بسنا، دکتر سوزنی دکترای روانشناسی عمومی گفت: ما دو نوع اضطراب داریم؛ یکی اضطراب خوب که باعث ایجاد تلنگر در ما می‌شود و به سبب آن ما کارهای روزمره را انجام می‌دهیم که این اضطراب، طبیعی است.

وی افزود: نوع دیگر اضطراب، اضطرابی است که حال خوب را از ما می‌گیرد و موجب می‌شود ما دائما در حال نگرانی و تنش باشیم که این نوع اضطراب بد است و باعث می‌شود حال خودمان و اطرافیان خود را خراب کنیم.

سوزنی تشریح کرد: اولین گام برای درمان اضطراب این است که ما بدانیم اضطراب ما چه نوعی است؛ اگر اضطراب خوب است که وجود آن مفید است و باعث می‌شود ما به صورت فعال کارهای روزمره را انجام دهیم. اما اگر بد است راه‌هایی برای درمان آن وجود دارد.

وی بیان داشت: یکی از نشانه‌های اضطراب بد این است که همیشه حالمان خراب است و اطرافیان دائما در رابطه با اضطراب به ما تذکر می‌دهند؛ اضطراب یک درد روان است که دیده نمی‌شود.

دکتر سوزنی تبیین کرد: برای درمان اضطراب بد، می‌توانید افکار آزاردهنده و منفی را به علاوه افکار مثبت روی کاغذ بنویسید و سپس افکار منفی را به افکار مثبت تبدیل کنید؛ خشم، رنجش و فکر منفی را روی کاغذ بنویسید و نگذارید افکار بد که آشغال‌های ذهنی هستند در ذهن شما جمع شوند و در نهایت مانع لذت بردن از زندگی شوند.

وی متذکر شد: با بیرون آوردن این افکار و خالی کردن آنها روی کاغذ می‌توانید آنها را از ذهن بیرون بیاورید؛ در کنار هر کدام از افکار منفی افکار مثبت را بنویسید.

دکترای روانشناسی عمومی عنوان کرد: دومین گام این است که به خود ایست دهیم، پلیس درونی خود باشیم و جلوی افکار منفی خود را بگیریم تا جلوی حال خوبمان را نگیرند؛ وقتی افکار منفی را قورت دهید مانند زائده‌های غذایی از بدن دفع می‌شوند.

وی اظهار کرد: سومین گام این است که اگر احساس نگرانی و اضطراب دارید با کسی از دوستان و اطرافیان خود صحبت و درددل کنید؛ اگر احساس می‌کنید حامی خوبی ندارید، برای خدا نامه بنویسید و درددل‌های خود را برای خدای دورنتان بنویسید.

دکتر سوزنی یادآور شد: یکی دیگر از روش‌های کاهش اضطراب این است که اگر احساس می‌کنید افکار منفی زیادی دارید، استحمام کنید؛ آب درمانی یکی از روش‌هایی است که علم روانشناسی آن را پیشنهاد می‌کند غسل صبر کنید و از خداوند صبر و آرامش بخواهید.

وی اضافه کرد: خوردن دمنوش‌هایی که به پایین آمدن اضطراب کمک می‌کنند هم می‌توانند مفید باشند؛ دمنوش‌هابی مانند دمنوش گل ‌گاو‌زبان و یا سنبل‌الطیب به دلیل طبع گرمی که دارند، موجب حال خوب در انسان می‌شوند.

سوزنی خاطرنشان کرد: ورزش هم یکی از روش‌های کم کردن اضطراب است. همچنین گفتگو هم می‌تواند مفید باشد.

وی در پایان بیان داشت: افراد را با عشق ببینید و تا آنجایی که می‌توانید همه چیز را خوب ببینید و اگر هنوز احساس می‌کنید افکار بد آزارتان می‌دهند، حتما نزد مشاوری که خودتان قبول دارید بروید و رنج‌ها، احساسات و افکار خود را بیررون بریزید؛ چون اگر درد روان درمان نشود تبدیل به درد جسم می‌شود و باید هزینه‌های میلیونی کنید و فعالیت‌های روزمره را مختل کنید پس به فکر خودمان باشیم.

خبرنگار: میرزایی

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
فرهنگ و هنر