پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۱۰۷۵
|
کد خبر: ۳۸۲۹
دکتر حسن ساریخانی گفت: اپراتورهای همراه اول و ایرانسل در زمینه مصوبه رایگان شدن اینترنت برای آموزش مجازی شفاف عمل نکردند.
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۲ - ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۹

به گزارش بسنا و به نقل از ایسنا، دکتر حسن ساری‌خانی اظهار کرد: در ایام شیوع کروناویروس که کلاس های دانشگاه تعطیل است، دانشجویان دکتری متقاضی انجام کارهای پژوهشی نامه ای مبنی بر درخواست حضور در دانشگاه برای انجام تحقیقات خود به آموزش دانشگاه ارسال کردند که این درخواست توسط استاد راهنمای دانشجو بررسی شده و اگر استاد ضرورت حضور او را در دانشگاه تأیید کند، درخواست دانشجو در شورای تحصیلات تکمیلی بررسی شده و به او اجازه حضور می دهند.

وی با بیان اینکه حضور دانشجو در دانشگاه نیازمند رعایت شرایط و پروتکل های بهداشتی و ارائه گواهی سلامت فرد است، افزود: اندازه و شرایط آزمایشگاه نیز برای حضور دانشجو درنظر گرفته می شود و حداکثر دو نفر در هر آزمایشگاه می توانند فعالیت کنند.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه بوعلی سینا با بیان اینکه تاکنون با درخواست ۳۷ دانشجو برای انجام کارهای پژوهشی در دانشگاه موافقت شده است، خاطرنشان کرد: از هشتم اسفندماه کلاس های آفلاین دانشگاه بوعلی سینا آغاز شده و قبل از عید حدود ۳۰ درصد دروس در سامانه درس افزار ارائه می شد و اکنون طبق آمارگیری انجام شده در هشتم اردیبهشت، ۹۷ درصد کلاس های تئوری در این سامانه ارائه می شود.

وی با بیان اینکه ۱۲۰۰ ساعت کلاس آنلاین برای ۱۵۹ عنوان درسی در این ایام برگزار شده است، گفت: توافقنامه ای بین وزارت علوم و ارتباطات مبنی بر رایگان شدن اینترنت برای آموزش مجازی امضا شده است و براساس این توافقنامه ما اقدامات و پیگیری های لازم را انجام دادیم اما متأسفانه بعضی از اپراتورها شفاف عمل نکردند.

وی با اشاره به اعتراض دانشجویان به علت استفاده زیاد از اینترنت و هزینه های آن بیان کرد: بعضی از اپراتورهای خانگی مانند آسیاتک و پارس آنلاین اینترنت را برای آموزش مجازی رایگان کردند اما اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هنوز تصمیم خود را اعلام نکرده و نه می گویند که این مصوبه را قبول کردیم و نه آن را رد می کنند.

ساری‌خانی در ادامه با بیان اینکه تاکنون ۱۰ سناریو برای برگزاری امتحانات پیشنهاد شده و از این تعداد پنج سناریو مورد بررسی نهایی قرار گرفته است، گفت: نخستین مورد برگزاری امتحانات به صورت حضوری در اواخر تیرماه است که بستگی به تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا دارد و مابقی سناریوها در شرایط اضطرار استفاده می شوند.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه بوعلی سینا در بخش دیگری در پاسخ به اینکه چرا رشته علوم ارتباطات در دانشگاه بوعلی راه اندازی نمی شود؟ تصویب یک رشته را پروسه ای زمانبر دانست و اظهار کرد: دانشگاه بوعلی سینا به دنبال راه اندازی رشته جدید با ماهیت مجازی نیست اما از فرصتی که پیش آمده استفاده خواهیم کرد و در کنار آموزش های حضوری، سعی می کنیم از آموزش مجازی نیز بیشتر بهره ببریم.

ساری خانی با بیان اینکه نخستین زیرساخت آموزش مجازی مربوط به سال ۸۶ بوده اما به دلایلی لغو شده است، اضافه کرد: در سال ۹۵ برای سه نیمسال ۱۰ درس به صورت مجازی ارائه شده اما به علت مشکلات فراوان و عدم استقبال دانشجو اجرا نشده است.

وی با بیان اینکه به دنبال راه اندازی رشته ارتباطات در دانشگاه بوعلی سینا هستیم، اعلام کرد: نخستین مرحله برای راه اندازی یک رشته جذب سه عضو هیئت علمی است که این فراخوان برای جذب هیئت علمی در رشته ارتباطات انجام شده و اکنون در مرحله نهایی شدن انتخاب این اعضا هستیم و در مرحله بعدی برای راه اندازی این رشته اقدام خواهیم کرد.

ساری خانی بیان کرد: امسال دانشگاه بوعلی سینا ۲۰۰۰ نفر در مقطع کارشناسی، ۱۱۰۰ نفر در مقطع کارشناسی ارشد و ۲۰۰ نفر در مقطع دکتری پذیرش خواهد داشت.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
صفحه نخست