پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۱۳۸۴
|
کد خبر: ۳۸۶
رئیس اداره رفاه دانشجویی دانشگاه بوعلی سینا درباره واریز وام‌های دانشجویی، گفت: هیچ یک از دانشگاه های کشور، متولی واریز وام دانشجویی نیستند.
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۹ - ۰۷ فروردين ۱۳۹۷
محمد جعفر غلامی رئیس اداره رفاه دانشجویان دانشگاه بوعلی سینا در گفتگو با بسنا، ضمن یادآوری بخشنامه‌های صندوق رفاه دانشجویان، به عنوان تنها متولی پرداخت وام‌های دانشجویی دانشگاه‌های سراسر کشور و تنها متولی امر مدیریت خوابگاه‌های دانشجویی، اظهار کرد: این دانشگاه مطابق سنوات قبل، به مانند سایر دانشگاه‌ها و طبق تقویم زمانی مقرر در بخشنامه، بصورت مستمر و تمام وقت نسبت به ثبت وام‌های دانشجویی دانشجویانی که موفق به ثبت درخواست در پورتال دانشجویی گردیده و مدارک لازم را به مسوولین ذی ربط تحویل نموده اند، اقدام نموده و حتی پیشتر از سایر دانشگاه‌ها جهت پرداخت به صندوق رفاه دانشجویی ارسال  نموده است تا در اولین لیست‌های وام، به حساب شخصی دانشجویان واریز گردد. 

وی خاطرنشان کرد: لازم به ذکر است که از ۲۴ نوع وام پرداختی توسط صندوق رفاه دانشجویی، صرفا یک نوع وام شهریه دانشجویان نوبت دوم، به نام دانشجو و به حساب شهریه دانشگاه واریز می گردد.

غلامی افزود: ۲۳نوع وام دیگر به صورت مستقیم و بلاواسطه از صندوق رفاه به حساب دانشجویان واریز می گردد و حتی امکان ثبت و ارسال درخواست این وام‌ها بدون ثبت شماره حساب شخصی دانشجو در سیستم سراسری وام امکان پذیر نمی‌باشد.

وی تصریح کرد: انواع اعتبارهای پرداختی صندوق رفاه بابت وام‌های دانشجویی می‌باشد، که مطابق مقررات صندوق رفاه دانشجویی بر دو نوع می‌باشد، یکی، اعتبارات تخصیصی دانشگاه‌هاست که قبل از شروع ترم در سیستم سراسری وام به نام هر دانشگاه به میزان خاص و برحسب جمعیت دانشجویان واجد شرایط درج می‌گردد، همچون وام تحصیلی روزانه و وام شهریه نوبت دوم، که در این محل با توجه به کاهش اعتبارات تخصیصی دانشگاه‌ها این دانشگاه نیز با کسری اعتبار مواجه بوده و با پیگیری های معاون دانشجویی و سایر مسوولین دانشگاه در نیمسال اول کسری این اعتبارات تامین و تمامی درخواست‌های وام تایید و واریز گردید. البته در نیمسال دوم نیز کماکان پیگیری مسوولین جهت تامین کسری اعتبارات این محل ادامه دارد.

رئیس اداره رفاه دانشجویان دانشگاه بوعلی سینا همچنین تاکید کرد: قریب به ۴۰ درصد اعتبار این سال تحصیلی با این پیگیری ها حاصل گردیده و هم اکنون درحال پیگیری است.

وی ادامه داد: نوع دیگر اعتبارات، اعتبارات متمرکز می باشد که هرگز مبالغ مجموع به دانشگاه‌ها  ابلاغ نمی‌گردد و صرفا دانشگاه‌ها با ارسال لیست دانشجویان واجد شرایط به صندوق رفاه و تایید صندوق رفاه از آن اعتبارات بهرمند می گردند، همچون وام ازدواج، وام مسکن، وام ودیعه مسکن و انواع مختلف وام‌های ضروری که در این محل بغیر از وام های ضروری کلیه درخواست‌های ازدواج، مسکن، ودیعه مسکن متاهلین و.. از جانب صندوق رفاه دانشجویی تایید و واریز گردیده‌است. 

غلامی گفت: البته متاسفانه وام های ضروری، که وام حوادث غیرمترقبه زلزله زدگان فقط یکی از انواع حیاتی این گروه وام می باشد، از آبان‌ماه گذشته به جهت کاهش اعتبارات صندوق رفاه دانشجویی غیرفعال بوده و دانشگاه ها حتی قادر به ثبت و ارسال درخواست های وام ضروری دانشگاه‌ها نمی‌باشند. این امر نیز از طریق مسوولین کلیه دانشگاه‌ها در حال پیگیری بوده و ان شاء الله طبق وعده‌های صندوق رفاه دانشجویی در سال جدید مرتفع خواهد شد. 

وی بیان کرد: با توجه به نکات ذکر شده و با عنایت به آمار مجموع اعتبار جذب شده در شش‌ماهه نخست سال تحصیلی جاری که در حدود ۳۲ میلیارد ریال می باشد و در مقایسه با سال گذشته که در طی ۱۲ماه مبلغ ۶۲ میلیارد ریال جذب گردیده بود، سعی مسوولین دانشگاه بر این است که علی‌رغم کسری اعتبار کلی صندوق رفاه دانشجویان و محدودیت‌های مالی موجود حداکثر تقاضاهای واجد شرایط همانند سال تحصیلی گذشته تامین اعتبار، تایید و واریز گردد
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
دانشجو