پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۱۷۰۴
|
کد خبر: ۳۸۶۷
معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه بوعلی‌سینا بیان کرد: شرایط حذف اضطراری برای دانشجویان دانشگاه بوعلی‌سینا مهیا شده است، به طوری‌که دانشجویان کارشناسی می‌توانند بدون درنظر گرفتن تعداد واحدهای باقیمانده، دو درس خود را حذف کند.
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۷ - ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹

به گزارش بسنا و به نقل از ایسنا، دکتر حسن ساریخانی معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه بوعلی‌سینا، درباره بازگشایی دانشگاه‌ها، با تأکید بر اینکه دانشگاه‌ها تعطیل نشده و فقط آموزش مجازی جایگزین آموزش حضوری شده است، اظهار کرد: برای آغاز تدریس حضوری در دانشگاه‌ها نیاز به دستورالعمل وزارت علوم داریم که تا این لحظه، به صورت رسمی برای ما ارسال نشده است.

وی درباره تغییر تقویم آموزشی بیان کرد: زمان برگزاری امتحانات از تغییرات تقویم آموزشی است که برای تعیین زمان دقیق آن منتظر دستورالعمل وزارتخانه هستیم علاوه بر آن شرایط حذف اضطراری مهیا شده به طوری‌که دانشجویان کارشناسی می‌توانند بدون درنظر گرفتن تعداد واحدهای باقیمانده، دو درس خود را حذف کند.

ساریخانی همچنین درباره نحوه برگزاری امتحانات مطرح کرد: ارزشیابی مستمر همیشه در قالب میانترم و آزمون در هر ترم وجود داشته و اهداف آن جدای از امتحانات پایان ترم است.

وی ادامه داد: در تلاش هستیم تا حد امکان امتحانات به صورت حضوری برگزار شود چراکه امتحانات مجازی به زیرساخت نیاز دارد و برخی از دانشجویان هم به علت نداشتن امکاناتی از قبیل رایانه و اینترنت زمینه پیوستن به برنامه امتحان آنلاین را ندارند.

دکتر ساریخانی تصریح کرد: اگر تغییر از آموزش مجازی به حضوری وجود داشته باشد برای دروس تئوری، یک جلسه رفع اشکال و برای دروس عملی تکمیل دوره آموزشی است به طوری‌که دانشجویان آموزش جلسات باقیمانده را تکمیل نمایند.

وی درباره نحوه پرداخت شهریه توسط دانشجویان روزانه‌ای که سنوات دارند نیز گفت: طبق تصمیمی که در هیات امنای دانشگاه گرفته شده پرداخت شهریه دانشجویان به صورت ترمی است. تصمیم گیری در این زمینه در حیطه اختیارات معاونت آموزشی نیست اما تعدادی مزایای مالی برای دانشجویان از هیات امنا درخواست داده‌ایم که کمیسیون هیات امنا اواخر خرداد یا اوایل تیرماه برگزار خواهد شد و در این‌باره تصمیم‌گیری می‌کنند.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه بوعلی‌سینا درباره کلاس‌های حضوری دانشجویان مقطع دکتری نیز اظهار کرد: در دانشگاه بوعلی‌سینا حدود ۲۵۰ نفر دانشجوی دکتری کلاس آموزشی دارند و مابقی در حال انجام پژوهش‌های خود می‌باشند. در برخی از این کلاس‌ها که دانشجو به صورت تنها در آن حضور دارد، در صورت تمایل دانشجو و با هماهنگی استاد و با اختیاری که در این زمینه به دانشگاه‌ها داده شده، کلاس‌ها به صورت حضوری برگزار می‌شود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
صفحه نخست