پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۱۴۵۹
|
کد خبر: ۳۹۹۳
ویژه کلیه دانشجویان مقاطع مختلف تحصیلی؛

جشنواره ملی "شعر دانشجویی" برگزار می‌شود

دانشجویان دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور تا پایان خردادماه جاری فرصت دارند در نخستین جشنواره ملی «شعر دانشجویی» شرکت کنند.
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۵ - ۱۷ خرداد ۱۳۹۹
جشنواره ملی
به گزارش بسنا، جشنواره ملی شعر دانشجویی با هدف ایجاد شور فرهنگی-ادبی در فضای دانشگاه ها و خوابگاه های دانشجویی؛ شناسایی و پرورش استعداد‌های ادبی جوان؛ تبادل اندیشه و تجربه های شاعران دانشجو؛ جریان سازی در حوزه شعر و ادبیات از طریق برگزاری کارگاه ها و نشست های آموزشی- ترویجی؛ معرفی و برجسته سازی چهره‌های ممتاز عرصه شعر دانشجو بنا دارد اشعار دانشجویان و دانش آموزان سال‌های آخر دبیرستان را رصد و با ثبت آثار به شناساندن استعداد‌های ادبی جوان کمک کند. همچنین با ارئه روایتی متفاوت از رویداد‌های حوزه شعر، زمینه انتقال تجارب و تبادل اندیشه و تجربه‌های شاعران دانشجو را فراهم سازد و تلاش خواهد کرد تا استعدادیابی مناسب صورت گرفته و این استعداد‌ها مورد حمایت قرار گیرند.
 
این جشنواره که در نخستین دوره خود، در قالب‌های «کلاسیک، نیمایی، سپید و آزاد، ترانه، طنز و شعر ترجمه» برگزار می‌شود، از کلیه دانشجویان مقطع‌های مختلف تحصیلی دعوت کرده است که در بخش رقابتی این جشنواره ملی شرکت و برای به‌دست آوردن تندیس «رودکی» رقابت کنند.

علاقه‌مندان برای ثبت نام و شرکت در جشنواره که کلیه مراحل آن به صورت الکترونیکی انجام می‌شود، می‌توانند به سامانه‌های اینترنتی http://eventta.ir و http://sheredaneshjoei.ir مراجعه کنند.
 
تنها شرط‌های شرکت در این جشنواره سالیانه که با دبیری علمی علیرضا بهرامی و دبیری اجرایی فرزین پورمحبی، به‌همت معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی و با مشارکت دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور برگزار می‌شود، دانشجو بودن صاحب آثار و نیز حایز رتبه نبودن آثار ارسالی در دیگر جشنواره‌ها اعلام شده است.

هر شرکت‌کننده در هر یک از قالب‌ها، حداکثر با ۳ اثر و جمعا حداکثر با ۱۸ اثر در این جشنواره می‌تواند شرکت کند.

نقیضه‌نویسی ادبیات کهن، شعرخوانی معاصر، خوانش متون ادبی کهن و نقد و معرفی مجموعه اشعار از دیگر بخش‌های جنبی جشنواره است که شرکت‌کنندگان برای به‌دست آوردن حداکثر امتیاز، در این بخش‌ها نیز می‌توانند شرکت کنند و اثر بفرستند.

آیین پایانی نخستین دوره جشنواره ملی شعر دانشجویی نیز روز دهم تیرماه به‌صورت مجازی برگزار خواهد شد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
دانشجو