پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۱۰۰۲
|
کد خبر: ۴۰۱۹
مشاور صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: کمک هزینه تحقیق و توسعه (گرنت) فرصت فوق العاده‌ای برای قابلیت‌های متراکم شده در دانشگاه‌های کشور است.
تاریخ انتشار: ۲۲:۲۰ - ۲۱ خرداد ۱۳۹۹

رفع نیاز مالی دانشگاه‌ها در تجاری سازی با ارائه «گرنت»

به گزارش بسنا و به نقل از مهر، جلسه وبینار سید محمد مهدوی مشاور صندوق نوآوری و شکوفایی با معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه تربیت مدرس، تیم پارک علم و فناوری و کمیته بازاریابی این دانشگاه برگزار شد.

مهدوی در این جلسه آنلاین، جزییات خدمت گرنت سرمایه‌گذاری یا کمک هزینه تحقیق و توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی را تشریح کرد و گفت: در این خدمت یک شتاب‌دهنده دانش بنیان در کنار یک هسته پژوهشی قرار می‌گیرد و صندوق نوآوری و شکوفایی با همراهی یکی از عاملان خود مانند صندوق پژوهش و فناوری به تولید محصول از ایده کمک می‌کند، به طوری که بعد از TRL۵ یا نمونه اولیه تولید شده، این گروه می‌تواند از طریق خدمت هم‌سرمایه گذاری یا خدمات دیگر صندوق نوآوری به تولید صنعتی و انبوه آن محصول نیز دست پیدا کند.

وی در مورد مزایای قرارگیری یک شتاب دهنده در کنار هسته‌های پژوهشی خاطرنشان کرد: شتاب دهنده حرفه‌ای در تعامل با نهاد دانشگاه و فارغ التحصیل دانشگاهی می‌تواند موجب شتابدهی تبدیل ایده‌های دانشگاهی به محصول نهایی شود.

مهدوی در ادامه گرنت یا کمک هزینه تحقیق و توسعه را هزینه‌ای برای رساندن دانشجویان تحصیلات تکمیلی به کسب و کار دانست و گفت: با این خدمت توانمندی پژوهشی دانشجویان تحصیلات تکمیلی هدفمند شده و مهارت ورود به اکوسیستم را کسب می‌کنند و با قرارگیری در فرآیند شتاب‌دهی امکان دانش بنیان شدن فراهم می‌شود.

مشاور صندوق نوآوری و شکوفایی ادامه داد: از آنجایی ‌که شرکت‌های دانش بنیان فعال در فضای کسب و کار از موضوعات آینده محور استقبال نمی‌کنند، شتاب دهنده‌های دانش بنیان می‌توانند در کنار هسته‌های پژوهشی قرار بگیرند. البته ریسک پروژه نیز بر عهده صندوق نوآوری و شکوفایی خواهد بود و شتاب دهنده ریسکی را بعهده ندارد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: این خدمت، فرصت فوق العاده‌ای برای قابلیت‌های متراکم شده در دانشگاه‌های کشور است. در حال حاضر ظرفیت‌های زیادی در دانشگاه‌ها وجود دارد که می‌توانند به TRL۵ رسیده و آماده ورود به بازار باشند. صندوق می‌تواند این نیاز مالی دانشگاه‌ها را با پذیرش ریسک سرمایه‌گذاری و به صورت بلاعوض تامین کند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آموزش و پژوهش