پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۲۴۶۸
|
کد خبر: ۴۰۷۶
معاون آموزشی دانشگاه بوعلی‌سینا از راه‌اندازی ۳ سامانه برای برگزاری امتحان مجازی در دانشگاه بوعلی‌سینا خبر داد.
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۱ - ۰۴ تير ۱۳۹۹

به گزارش بسنا و به نقل از ایسنا، دکتر حسن ساری‌خانی معاون آموزشی دانشگاه بوعلی‌سینا اظهار کرد: سامانه درس افزار، فرا دید و ادوب کانکت سه سامانه درنظر گرفته شده برای برگزاری امتحان پایان ترم در دانشگاه بوعلی سینا هستند همچنین به اساتید این اختیار داده شده که می توانند در صورت عدم نارضایتی دانشجو از هر سامانه دیگری که به آن تسلط دارند، استفاده کنند.

وی افزود: در صورت بروز مشکل هنگام برگزاری امتحان دانشجویان می توانند با لیست شماره تلفن های اعلام شده به تفکیک دانشکده ها تماس بگیرند به طوریکه از هر دانشکده یک کارشناس هنگام برگزاری آزمون ها در دسترس است علاوه بر این توصیه می شود دانشجویان هنگام بروز مشکل با اساتید نیز در تماس باشند.

ساری خانی با اعلام اینکه در مقطع کارشناسی امتحان حضوری نداریم، بیان کرد: در دستورالعمل مصوب شورای دانشگاه که به اساتید اعلام شده، برای تمام دروس تئوری کارشناسی، امتحانات به صورت غیرحضوری برگزار خواهد شد مگر اینکه شرایطی پیش بیاید که دانشجو به هیچ وجه نتواند امتحان غیرحضوری بدهد، به صورت استثنا و برای موارد خاص می توانند دانشجو را برای امتحان حضوری بخواهند، در این صورت اساتید مجاز هستند در موارد خاص یک یا دو دانشجو را حضوری بخواهند.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه بوعلی سینا خاطرنشان کرد: در برگزاری امتحان حضوری استاد باید مطمئن شود دانشجو دسترسی به اینترنت یا تجهیزات مناسب را ندارد.

ساری خانی در رابطه با نتیجه برگزاری آزمون آزمایشی که جمعه شب برگزار شد، توضیح داد: نتیجه آزمون برای ما رضایت بخش بود اما برای دانشجویان ممکن است این گونه نبوده باشد.

وی ادامه داد: حوزه IT ما این آزمون را به عنوان تست سامانه طراحی کرده بود. ما کل دانشجویانی که کلاس تئوری داشتند را که نزدیک به ۹۰۰۰ نفر می شوند در یک کلاس قرار داده بودیم و می خواستیم ببینیم اگر این تعداد بخواهند همزمان به سرور دسترسی داشته باشند چه اتفاقی می افتد.

وی افزود: تحلیل ما تحلیل خوبی بود و نتایج بسیار خوبی به دست آوردیم اما از دیدگاه دانشجویان دسترسی به سامانه خیلی سخت بود و خیلی ها نتوانستند وارد آزمون شوند.

ساری خانی در رابطه با حل مشکلات سامانه درس افزار گفت: در حال حاضر نمی توانیم قول دهیم هیچ مشکلی هنگام برگزاری امتحان در درس افزار به وجود نخواهد آمد اما ۹۹ درصد مشکلاتی که در آزمون آزمایشی وجود داشته تاکنون برطرف کردیم و فقط چند مورد جزئی مانده که داریم روی آن کار می کنیم.

وی با بیان اینکه در نخستین تجربه ممکن است مواردی وجود داشته باشد که ما با آن مواجه نشده باشیم اما در تلاش هستیم مشکلات را حل کنیم، یادآور شد: در حال طراحی آزمون آزمایشی دیگری هستیم که طی شب های آینده برگزار خواهد شد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
صفحه نخست