پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۱۰۳۶
|
کد خبر: ۴۰۹۴
وزیر علوم در آیین پایانی کمپین دانشجویی «در خانه بمانیم» تاکید کرد:

لزوم حفظ آرامش ذهنی و روانی دانشجویان با عملکرد مناسب مراکز مشاوره دانشجویی

دکتر منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در آیین پایانی کمپین دانشجویی «در خانه بمانیم» بر لزوم حفظ آرامش ذهنی و روانی دانشجویان با ارائه مشاوره‌ها و برنامه‌های مناسب دانشجویی توسط مراکز مشاوره دانشجویی دانشگاه‌های کشور تاکید کرد.
تاریخ انتشار: ۱۶:۴۰ - ۱۰ تير ۱۳۹۹

به گزارش بسنا و به نقل از وزارت علوم، در آیین پایانی کمپین دانشجویی «در خانه بمانیم» که ظهر امروز (سه شنبه) با حضور رئیس سازمان امور دانشجویان، مدیرکل مرکز مشاوره دانشجویی این سازمان، معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم و مدیران مراکز مشاوره دانشجویی دانشگاه‌های کشور به صورت حضوری و مجازی در َسالن شهدای جهاد علمی وزارت علوم برگزار شد، دکتر غلامی با تاکید بر لزوم حفظ و به کارگیری تجربه‌های ارزشمند از عملکرد دفاتر مشاوره دانشجویی در دوران بیماری کرونا، اظهار داشت: ظرفیت و عملکرد مناسب مراکز بهداشت و مشاوره دانشجویی در دانشگاه‌ها به خوبی احساس می‌شود و کمبود‌های احتمالی این مراکز در برخی دانشگاه‌ها باید برطرف شود تا این بخش به صورت فعال و بالفعل در خدمت جامعه دانشجویی کشور باشند.

وزیر علوم با بیان اینکه در جریان خدمات مراکز مشاوره دانشجویی هستم، افزود: نیاز به این مراکز و آثار مثبت عملکرد آن‌ها به ویژه در ایام امتحانات در هفته‌ها و ماه‌های اول ورود دانشجویان جدید کاملاً محسوس بوده، ولی عملکرد این مراکز در دوران شیوع ویروس کرونا واقعاً قابل تقدیر است.

دکتر غلامی با اشاره به غافلگیری برخی از کشور‌های پیشرفته در مواجهه با ویروس کرونا گفت: در کشور ما با آمادگی موارد تامینی و بهداشتی و مدیریت صحیح و همراهی و هم‌گامی مردم، توانستیم آثار زیان‌بار این بیماری را به حداقل برسانیم.

وی افزود: در این راستا محیط‌های دانشگاهی خیلی زود تصمیم گرفتند که با توجه به شیوع این بیماری در اجتماعات، دانشگاه‌ها تعطیل شوند و از همان هفته‌های اول تعطیلی، آموزش مجازی دروس در دانشگاه‌ها برقرار شد.

وزیر علوم با تشکر از مراکز مشاوره دانشجویی به جهت فعالیت همزمان با تعطیلی دانشگاه‌ها و ارتباط مستمر با بدنه دانشجویی کشور در جهت رفع آسیب‌های روحی و روانی آنان گفت: نکته اصلی، حفظ این تجربیات و به‌کارگیری آن با آمادگی بیشتر برای زمان‌های طولانی‌تر در مقابله با این بیماری و سایر شرایط مشابه است.

وی با اشاره به برگزاری ترم تحصیلی آینده به صورت ترکیبی حضوری و نیمه حضوری و ارائه مجازی دروس گفت: در ترم تحصیلی جدید اگر بهداشت ذهنی و روحی دانشجویان به خوبی فراهم شود، و اگر مطمئن باشند که با برنامه‌ریزی‌های کامل بهداشتی و روانی وارد دانشگاه می‌شوند، از ترس و اضطراب‌شان درخصوص آلودگی به بیماری کرونا کم می‌شود و در این خصوص مراکز مشاوره دانشجویی باید بیشتر فعالیت کنند.

وزیر علوم با بیان اینکه ادامه تعطیلی و غیرفعال بودن به دلیل شیوع بیماری کرونا آثار منفی و مخربی در پی خواهد داشت، افزود: هم اکنون بیشتر مراکز کشور با وجود شیوع بیماری کرونا با مدیریتی مناسب اداره می‌شوند و فعال هستند و جمعیت دانشجویی کشور هم اگر دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند، با حفظ سلامت کامل دانشجویان می‌توانیم آموزش دانشجویان را به بهترین نحو انجام دهیم.

در پایان این آیین از برگزیدگان کمپین " در خانه بمانیم" توسط وزیر علوم تقدیر شد.
 
لازم به ذکر است که کانون همیاران سلامت روان دانشگاه بوعلی سینا نیز در این مراسم به عنوان کانون برتر و فعال کشوری انتخاب شد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
صفحه نخست