پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۱۳۱۷
|
کد خبر: ۴۱۰۳
رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: دانش آموختگان یا دانشجویان فعال جهادی در دانشگاه‌ها که صلاحیت لازم را دارند به عنوان معلم به بخش‌هایی که نیاز دارند کمک دارند، کمک کنند.
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۶ - ۱۲ تير ۱۳۹۹

به گزارش بسنا و به نقل از نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، حجت الاسلام مصطفی رستمی، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها نیز با بیان اینکه سند تحول خود برای رفع چالش‍‌های حوزه تعلیم و تربیت به تصویب رسیده است و ظرفیت شورای عالی انقلاب فرهنگی باید به کمک آموزش و پرورش بیاید گفت: دانش آموختگان یا دانشجویان فعال جهادی در دانشگاه‌ها که صلاحیت لازم را دارند به عنوان معلم به بخش‌هایی که نیاز دارند کمک دارند، کمک کنند.

وی افزود: در حوزه رفع مشکلات معلمان اضطرار‌هایی داریم که دائم تشدید می‌شوند و برای جبران کسر معلمی توان از روش‌های جدید مانع نیرو‌های جهادی می‌توانند کمک گرفت که در بسیاری از بحران‌ها مشکلات را حل کرده‌اند.

 رستمی گفت: به عنوان مثال دانش آموختگان یا دانشجویان فعال جهادی در دانشگاه‌ها که صلاحیت لازم را دارند به عنوان معلم به بخش‌هایی که نیاز دارند کمک دارند، کمک کنند که مجموعه‌هایی در این زمینه اعلام آمادگی کرده‌اند.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها تاثیر ارزش گذاری دروس جدید که طراحی شده اند در کنکور را مسئله مهم دیگر عنوان کرد و گفت: موقعی که درسی معیار و ارزش گذاری وزن مشخصی نداشته باشد خانواده و دانش آموز نیز برای آموزش این دروس اهتمام لازم را نخواهند داشت و وزن این دروس باید در کنکور تغییر کند.

وی باور و عزم معلمان در اجرای سند را به عنوان نکته مهم دیگر برای اجرای سند بیان کرد و افزود: آموزش‌های ضمن خدمت باید در این زمینه دیده شود و همچنین ارزیابی عملکرد با یک روش صورت گیرد و جدی‌تر باشد اگر مدیری را تربیت کنیم که شرایط لازم را ندیده باشد (مثلا معلمی را درک نکرده باشد) قطعا آسیب زا خواهد بود.
 
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
فرهنگ و هنر