پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۲۰۰۴
|
کد خبر: ۴۱۰۵
رئیس دانشگاه بوعلی‌سینا گفت: با توجه به اینکه هم‌اکنون هم به نظام فعلی که براساس آزمون، دانشجویان در دوره دکترا پذیرفته می‌شوند، نقد جدی وارد است، دامنه دار کردن این رویه به پسادکتری توجیهی ندارد.
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۴ - ۱۲ تير ۱۳۹۹

به گزارش بسنا و‌ به نقل از فارس، دکتر یعقوب محمدی‌فر رئیس دانشگاه بوعلی‌سینا در پاسخ به سوال "چرا دوره تحصیلی پسادکتری در دانشگاه‌ها ایجاد نمی‌شود؟"، توضیح داد: در حال حاضر هم به روش‌های فعلی انتخاب دانشجو در مقاطع تحصیلات تکمیلی نقدهایی وارد است و پیشنهاداتی برای بهبود این روش‌ها مطرح می‌شود.

وی گفت: مطالعه نحوه گزینش و انتخاب دانشجویان مقاطع تحصیلی در بسیاری از کشورها نشان می‌دهد که دانشجوی تحصیلات تکمیلی به ویژه در مقطع دکتری باید برای هدف و پژوهش مشخصی انتخاب شود. همان چیزی که در انتخاب دانشجویان پسادکتری شاهد هستیم. به این معنی که دانشجو در زمینه‌ای دارای سابقه فعالیت است و در ادامه تحصیلات خود هم در همان حیطه کاری وارد می‌شود و فعالیت می‌کند.

یعقوب محمدی‌فر تصریح کرد: با توجه به اینکه هم‌اکنون هم به نظام فعلی که براساس آزمون، دانشجویان در دوره دکتری پذیرفته می‌شوند، نقد جدی وارد است، دامنه‌دار کردن این رویه به پسادکتری توجیهی ندارد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
صفحه نخست