پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۷۸۰
|
کد خبر: ۴۱۲۵
رئیس سازمان بسیج دانشجویی کشور گفت: امروز در گام دوم انقلاب قرار داریم و باید از هر نظر برای تحقق اصول رهبری در بیانیه گام دوم تلاش کنیم.
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۸ - ۱۷ تير ۱۳۹۹

به گزارش بسنا و به نقل از فارس، محمدجواد نیک‌روش ظهر امروز در مراسم تکریم و معارفه روسای بسیج دانشجویی استان همدان با اشاره به اینکه از عمر بسیج دانشجویی بیش از ۳۰سال می‌گذرد اظهار کرد: این مجموعه انقلابی در این مدت از هیچ تلاشی برای حل مسائل و مشکلات نظام اسلامی و اجرای فرامین رهبری فروگذاری نکرده است.

وی با بیان اینکه ما مراحل سختی را در گام اول انقلاب پشت سر گذاشتیم گفت: امروز در گام دوم انقلاب قرار داریم و باید از هر نظر برای تحقق اصول رهبری در بیانیه گام دوم تلاش کنیم.

رئیس سازمان بسیج دانشجویی کشور مسیر غرب را مسیری قهقرایی عنوان کرد و افزود: امروز جلوه‌های این افول را در اخبار مربوط به حوادث آمریکا می‌بینیم.

وی تربیت نیروهای در تراز انقلاب اسلامی را یک ضرورت دانست و گفت: برای ایفای نقش در برهه‌های حساس و رفع مشکلات کشور در عرصه‌های مختلف نیاز به تربیت نیروهای در تراز انقلاب داریم.

نیک‌روش با تأکید بر نقش‌آفرینی این نیروها در عرصه‌های مورد نیاز نظام تأکید کرد: این نیروها به‌فراخور نیاز باید در عرصه مقابله با جنگ سخت، مواجهه با جنگ نرم، جنگ اقتصادی و عرصه‌هایی چون مقابله با بیماری کرونا ورود کنند.

وی نیک‌روش با اشاره به اینکه برای مقابله با بیماری کرونا به پژوهش‌های دانش‌بنیان نیاز داریم افزود: برای قوی شدن کشور ظرفیت‌های مختلف داریم که باید از آنها درست استفاده شود.

رئیس سازمان بسیج دانشجویی کشور یکی از عرصه‌های قوی شدن کشور را توجه به بخش اقتصاد و مسئله تولید عنوان کرد و گفت: در این بخش کشاورزی جایگاه ویژه‌ای دارد که باید از ظرفیت دانشگاه‌ها استفاده شود.

وی تأکید کرد: برای حل مشکلات کشور نیازمند مسئله‌شناسی، کشف پاسخ و راه‌حل نظری، همراه کردن مردم برای اجرای راهکارها، گفتمان‌سازی، مطالبه‌گری از مسئولان با ارائه راهکار، ورود دانشگاه‌ها به عرصه عمل و استفاده از ظرفیت دانشگاهیان در میدان نظر و عمل هستیم.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
استانی