پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۱۲۶۷
|
کد خبر: ۴۱۳۱
معاون آموزشی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه تاکنون کرونا در استان همدان به طغیان جدی منجر نشده است بر لزوم مدیریت وضعیت تأکید کرد و خواستار رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی مردم شد.
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۲ - ۱۹ تير ۱۳۹۹

به گزارش بسنا و به نقل از فارس، علی‌اکبر حق‌دوست صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی همدان در شرایط خوبی قرار دارد که با برنامه‌ریزی منسجم رشد کمی و کیفی قابل ملاحظه‌ای داشته به طوری که هم نیاز‌های استان و هم کشور را تامین می‌کند.

وی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی همدان در کنار دانشگاه بوعلی سینا در تعالی کشور موثر است، گفت: در مورد کرونا از ابتدا در کل کشور برنامه‌هایی برای توانمندسازی کادر درمان انجام شده و گزارش‌ها و بازدید‌های صورت گرفته در این زمینه روند خوبی نسبت به متوسط کشور داشته است.

وی ادامه داد: به صورت منسجم و کارا با برنامه‌ریزی‌های انجام شده و به کارگیری علم و دانش در استان تاکنون طغیان جدی ایجاد نشده که امید است با درایت بیماری در سطحی که به طغیان نیانجامد مدیریت شود.

معاون آموزشی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه احساس می‌کنم توان علمی دست‌اندرکاران به اندازه کافی بوده و رشد خوبی پیدا کرده‌ایم در خصوص آموزش‌های کادر درمانی برای مقابله با کرونا گفت: بیماری جدید و آلوده است و دانش ما اندک؛ اما تلاش بر این بوده که مستندات علمی به صورت منطقه‌ای که حاصل تحقیقات کاربردی باشد در عملکرد وارد شود.

وی ضمن بیان این مطلب که بر اساس آخرین یافته‌های موجود در دنیا در استان نقص خاصی ندیدم در مورد برنامه برای کاهش تلفات نیز گفت: به تدریج تجربه و علم ما در حال افزایش است و برخی مداخلات دارویی و درمانی که در پروتکل‌ها بود از حیث درمان خارج شده و شیوه‌های جدیدی وارد شده که همین موضوع منجر به کاهش میزان مرگ و میر در کشور و جهان شده است.

حق‌دوست در این خصوص که در سال تحصیلی جدید پیش رو آموزش حضوری برگزار می‌شود یا غیر حضوری؟ اظهار کرد: در شرایط جنگی باید عاقلانه مدیریت کرد و متناسب با شرایط آرایش جنگی را تعبیر داد سه ماه مدت طولانی است و نمی‌توان برای سه ماه آینده گفت برنامه داریم.

وی با تاکید بر اهمیت ایمن کردن فضای آموزشی و تلفیق آموزش مجازی و حضوری و فراهم کردن شرایط برای تحصیل دانشجویان با کمترین خطر گفت: احتمالا ورودی مهرماه به حداقل برسد.

معاون آموزشی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تأکید بر اینکه باید تدبیر برای استفاده از وسایل حفاظت فردی برای حد مورد نیاز در نظر گرفته شود گفت: برای مقابله با کرونا باید حرف و عمل‌مان یکی باشد بنابراین نباید ماسک را کنار بگذاریم و فاصله‌گذاری اجتماعی و شستشوی دست و صورت نیز مورد توجه باشد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
صفحه نخست