پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۲۸۵۶
|
کد خبر: ۴۱۸۳
با حکم رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها؛

دکتر محمدجواد هراتی به سرپرستی پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی منصوب شد

با حکم رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها سرپرست پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی منصوب شد.
تاریخ انتشار: ۰۸:۰۶ - ۰۲ مرداد ۱۳۹۹
دکتر محمدجواد هراتی به سرپرستی پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی منصوب شد

به گزارش بسنا و به نقل از نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، با حکم حجت الاسلام مصطفی رستمی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، محمدجواد هراتی به سرپرستی پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی منصوب شد.

متن حکم رئیس نهاد نمایندگی رهبری به محمد جواد هراتی به شرح زیر است:

اکنون که دوره جدید فعالیت‌های پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی آغاز گردیده است، براساس ماده ۷ اساسنامه پژوهشگاه، جنابعالی را به عنوان «سرپرست پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی» منصوب می‌کنم.

انتظار این است برای چابک سازی و تدقیق ماموریت‌های پژوهشگاه، محور‌های زیر را در دستور کار قرار دهید.

سیاستگذاری، برنامه‌ریزی و هدایت فعالیت‌های پژوهشی در چارچوب اهداف و برنامه‌ها و سیاست‌های پژوهشی مقرر در اساسنامه هدایت، نظارت و تصویب طرح‌های پژوهشی مورد نیاز نهاد ارتقای جایگاه پژوهشگاه و ظرفیت‌سازی برای تدوین و بروزرسانی متن دروس معارف اسلامی بهره‌مندی ازاعضای هیات علمی نخبه و توانمند برای اجرای سیاست‌های مطالعاتی و پژوهشی ایجاد سازوکار مناسب برای ارتباط علمی با سایر مراکز پژوهشی موفقیت روز افزون جنابعالی را از خداوند متعال خواستارم.

محمدجواد هراتی دانشیار گروه معارف اسلامی دانشگاه بوعلی سینا است و سوابق اجرایی همچون نماینده وزیر علوم در هیأت نظارت بر تشکل‎های اسلامی، معاونت اداری مالی، مدیریت گروه معارف اسلامی، عضویت در شورای انتشارات و شورای فرهنگی و سردبیری و مدیر مسئول نشریه علمی- پژوهشی در دانشگاه بوعلی سینا را بر عهده داشته است.

هراتی همچنین معاونت آموزش و پژوهش نهاد رهبری در استان همدان و عضویت در شورای راهبردی نهاد رهبری این استان را نیز برعهده داشته است. همچنین پژوهشگری معاونت سیاسی سازمان صدا و سیما در تهران و کارشناس دفتر ارتباط صنعت و دانشگاه در حوزه علوم انسانی در دانشگاه بوعلی سینا از دیگر فعالیت‌های اجرایی دکتر هراتی است.

تا کنون بیش از پنجاه مقاله در نشریات معتبر علمی-پژوهشی در حوزه‌های مرتبط با معارف اسلامی و انقلاب اسلامی به چاپ رسیده و تألیف هشت عنوان کتاب در حوزه مربوط به معارف اسلامی و انقلاب اسلامی و از جمله کتاب درسی در حوزه انقلاب از جمله تألیفات دکتر محمدجواد هراتی است.

هراتی در سال‌های ۹۵ و ۹۶ و ۹۷ به عنوان پژوهشگر برگزیده گروه‌های معارف اسلامی سراسر کشور از سوی نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها و در سال‌های ۹۶ و ۹۷ پژوهشگر برگزیده دانشگاه‌های استان همدان در گروه علوم انسانی انتخاب شده است.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
محمودشفائی
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۵
با سلام احسنتم بر جناب آقای دکتر محمد جواد هراتی. موفق باشید . التماس دعات. ارادتمند محمود شفائی
دانشگاه