پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۸۰۹
|
کد خبر: ۴۲۶۷
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری خبر داد:

تشکیل کارگروه برنامه هفتم توسعه در وزارت علوم

دکتر منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به تعامل رو به افزایش وزارت علوم با مجلس شورای اسلامی در دوران جدید گفت: خوشبختانه توانستیم کارگروه برنامه هفتم توسعه را در این دوره از فعالیت آموزش عالی تشکیل دهیم تا این مهم در میان موج تغییرات پیش آمده مورد غفلت قرار نگیرد و میراثی خوب از دولت به یادگار بماند.
تاریخ انتشار: ۱۸:۵۷ - ۲۰ مرداد ۱۳۹۹

به گزارش بسنا و به نقل از وزارت علوم، آیین تکریم دکتر حمیدرضا علومی یزدی و معارفه دکتر علی اسلامی پناه، معاون حقوقی و امور مجلس وزارت علوم تحقیقات و فناوری پیش از ظهر امروز (دوشنبه) با حضور دکتر منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، دکتر لعیا جنیدی، معاون حقوقی رئیس جمهوری، دکتر احمد شمس، معاون هماهنگی و پیگیری‌های ویژه و خدمات مدیریت دفتر رئیس جمهوری، دکتر حسین سیمایی صراف، دبیر هیئت دولت، دکتر مسعود شمس بخش، مشاور وزیر علوم و مدیر کل حوزه وزارتی، دکتر مجتبی صدیقی، رئیس سازمان امور دانشجویان، دکتر محمدتقی نظر پور، معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم، دکتر غلامرضا غفاری، معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، دکتر علی خاکی صدیق، معاون آموزشی وزارت علوم، دکتر جلیل مالکی، رئیس کانون وکلای دادگستری و جمعی از مسئولان و مدیران آموزش عالی کشور برگزار شد.
دکتر غلامی در این نشست با قدردانی از اقدامات صورت گرفته در مدت مسئولیت دکتر علومی یزدی گفت: هر کدام از ما در دوران خدمت مسئولیت‌هایی را در برهه‌ای خاص برعهده می‌گیریم و پس از مدتی آن را به مسئول دیگری تحویل می دهیم. آنچه اهمیت دارد این است که خاطره خوبی از دوران خدمت ما باقی بماند و خدمات ماندگاری به خانواده آموزش عالی ارائه شود. خوشبختانه اساتید دانشگاهی سابقه‌ای خوب درخصوص میراث به جا مانده از دوران مسئولیت دارند.
وزیر علوم تاکید کرد: مجموعه آموزش عالی پایه و اساس توسعه کشور را تامین و پشتیبانی می‌کند.
وی با اشاره به تعامل مناسب وزارت علوم با مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در این خصوص، رویکرد وزارت علوم همواره بر پایه تعامل قرار داشته اما این تعامل بایستی بر مبنای رعایت امور حقوقی پیش برود. خوشبختانه با مجلس جدید در حال تعامل خوبی داریم.
وزیر علوم با تاکید بر اینکه جایگاه بالای علمی کشور حاصل تلاش اساتید و محققان کشور است، اظهار داشت: جمع کثیری از مسئولان دولتی در بازه‌های زمانی متنوع در خانواده آموزش عالی بوده‌اند. به همین دلیل است که تلاش داریم تا حساسیت بالایی برای انتخاب افراد برای برعهده گرفتن مسئولیت‌ها به خرج دهیم. این حساسیت برای این است که از حداکثر ظرفیت متخصصان در بخش‌های مختلف از جمله معاونت حقوقی استفاده کنیم.
وی در ادامه افزود: باید نهادهایی وجود داشته باشد که مردم بتوانند همواره به آن اعتماد کنند. یکی از مهم‌ترین و قابل اعتمادترین این نهادها، بخش آموزش عالی است.
گفتنی است پایان این مراسم با اهدای حکم مسئولیت به دکتر اسلامی پناه و اهدای لوح تقدیر به دکتر علومی یزدی همراه بود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
صفحه نخست