پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۸۲۸
|
کد خبر: ۴۳۲۴
رئیس دانشگاه بوعلی‌سینا با صدور پیامی روز بزرگداشت بوعلی‌سینا و روز پزشک را تبریک گفت.
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۲ - ۰۱ شهريور ۱۳۹۹

رئیس دانشگاه بوعلی‌سینا روز بزرگداشت بوعلی‌سینا و روز پزشک را تبریک گفت

به گزارش بسنا، متن این پیام با شرح زیر است:

بسم‌ الله الرحمن الرحیم

یکم شهریور ماه، زادروز دانشمند بزرگ و طبیب برجسته و نامدار ایرانی، شیخ‌الرئیس ابوعلی‌سینا در تقویم کشورمان به نام روز پزشک مزیّن شده است. این روز تاریخی رخدادی ارزشمند است برای یادآوری و درک اهمیت و جایگاه والای تاریخ پزشکی ایران و فرصتی مغتنم است برای تقدیر از جامعۀ پرتلاش و توانمند پزشکان کشور تا تلاش‌ها و مجاهدت‌های آنها که به واسطۀ مهارت، دانش، ایثار و اخلاص همواره نویدبخش حیات و سلامت مردم است، مورد تکریم قرار گیرد.

پزشکانِ ایثارگری که در این روزها در میدانِ مبارزه با کرونا با تکیه بر خدای قادر و متعال، در برابر تمام کمبودها و کاستی‌ها صبر پیشه کرده‌اند و براساس وظیفۀ انسانی خود تنها به نجات جان مردم فکر می‌کنند و با وجود مواجه‌شدن با ناملایمات، در اوج فروتنی می‌کوشند تا درد و رنجی از تن رنجور بیماران کم کنند و نعمت سلامتی را به آنان بازگردانند.

اینجانب فرارسیدن یکم شهریورماه، زادروز حکیم بوعلی‌سینای بزرگ و روز پزشک را به تمامی پزشکان فرهیخته و توانمند ایران‌زمین که در عرصۀ نظام سلامت در این روزهای سخت در برابر بیماری کرونا از جان خویش می‌گذرند و با از خودگذشتگی و ایثار، ضامن سلامت جامعه در مقابله با بحران کنونی هستند، تبریک عرض نموده و از درگاه حضرت احدیت برای همه این عزیزان آرزوی سلامتی و توفیق می‌نمایم.


یعقوب محمدی‌فر
رئیس دانشگاه بوعلی‌سینا

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
صفحه نخست