پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۸۶۱
|
کد خبر: ۴۳۳۳
درنشست تخصصی فدراسیون بین‌المللی ورزش‌های دانشگاهی؛

پروژه دانشجوی دانشگاه بوعلی‌سینا به عنوان پروژه منتخب معرفی شد

نشست تخصصی فدراسیون بین المللی ورزش‌های دانشگاهی فیزو فروم با انتخاب پروژه زهرا بصیری دانشجوی دانشگاه بو علی سینا به پایان رسید.
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۹ - ۰۳ شهريور ۱۳۹۹

به گزارش بسنا و به نقل از فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی، نشست تخصصی فدراسیون بین المللی ورزش دانشگاهی (فیزو فروم) برای اولین بار به صورت مجازی در قالب میزگرد و کارگاه‌های تخصصی با محوریت سلامت و ورزش دانشگاهی – ظرفیت‌های ورزش دانشگاهی- چالش‌های ورزش دانشگاهی (دیجیتال سازی، رتبه بندی دانشگاه‌ها، ورزش دانشگاهی در ایام شیوع کرونا) با مشارکت حدود ۱۴۰۰ شرکت کننده از کشورهای مختلف برگزار شد.

در حاشیه فیزو فروم برنامه‌های جانبی از جمله برگزاری مسابقات الکترونیک فیفا، شطرنج، تورمجازی بوداپست و پروژه دانشجویی با محوریت فیزو گنجانده شده بود. در این پروژه دانشجویان در هفت گروه دسته بندی و با یکدیگر به رقابت پرداختند. دانشجویان در زمان هشت روز پروژه‌ها را تدوین و در خلال فروم ارائه کردند. نهایتاً پروژه دانشجویی که نماینده کشورمان در آن حضور داشت با عنوان "در مسیر رهبری: آنچه ورزش پیرامون زندگی به ما می‌آموزد" عنوان پروژه منتخب فیزو و مقام نخست را کسب کرد.

زهرا بصیری عضو تیم منتخب فیزو درخصوص مطالب ارائه شده دراین پروژه گفت: ما نیاز داریم دانشجویان که رهبران این جامعه هستند از بعد ورزشی نیز تربیت کنیم.

وی افزود: همانطور که سالانه فیزو یکسری سفیران را دعوت می‌کند و آموزش می‌دهد برای توسعه ورزش‌های دانشگاهی در کشورهای مختلف الان هم با توجه به شرایط موجود در دنیا به خاطر ویروس کرونا و محدودیت‌هایی که وجود دارد برای آموزش حضوری و کارهای عملی می‌توانیم از این فرصت استفاده کنیم و از طریق آموزش آنلاین برای تربیت سفیران فیزو در دانشگاه‌ها اقدام، تا اینها در دانشگاه‌های کشور خودشون بر طبق معیارها و اهداف فیزو یک سری سفیران جدید را تربیت کنند.

زهرا بصیری دانشجوی دانشگاه بوعلی سینا همدان عضو تیم برگزیده فیزو بود که در کنار دانشجویانی از کشورهای ایتالیا، آلمان، انگلستان، افریقای جنوبی، پاناما، باربادوس بعنوان برنده نهایی پروژه مذکور معرفی شدند.

در بخش دانشجویان، نمایندگان کشورمان زهرا بصیری دانشجوی دکتری دانشگاه بوعلی همدان و شبنم دلکش دانشجوی ارشد پیام نور و محمد باقری تاج امیر دانشجوی کارشناسی دانشگاه پیام نور در این رویداد بزرگ حضور داشتند.

در بخش اساتید دکترعلیزاده، سرپرست، دکترصفاری نایب رئیس ودکتر لیموچی مسئول کمیته دانشجویی فدراسیون، دکتر ترابی مدیرتربیت بدنی دانشگاه پیام نور، یارقلی معاون تربیت بدنی دانشگاه پیام نور و دکتر معظمی رئیس هیأت ورزش‌های دانشگاهی استان خراسان رضوی از شرکت کنندگان دوره مذکور بودند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
ورزشی