پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۸۴۱
|
کد خبر: ۴۳۶۳
دانشگاه بوعلی‌سینا توانست با حضور در رتبه‌بندی تایمز برای دومین بار با کسب رتبه +۱۰۰۱ در جمع دانشگاه‌های برتر جهان قرار گیرد.
تاریخ انتشار: ۰۸:۰۵ - ۱۴ شهريور ۱۳۹۹

به گزارش بسنا و بر اساس گزارش موسسه رتبه‌بندی تایمز مربوط به سال ۲۰۲۱ (نظام رتبه‌بندی بین المللی دانشگاه‌های جهان) که در تاریخ دوازدهم شهریورماه ۹۹ منتشر گردید، دانشگاه بوعلی‌سینا توانست با حضور در رتبه‌بندی تایمز برای دومین بار با کسب رتبه +۱۰۰۱ در جمع دانشگاه‌های برتر جهان قرار گیرد.

۴۷ دانشگاه از جمله، دانشگاه‌های علوم پزشکی، صنعتی و جامع در این رتبه‌بندی حضور دارند، که دانشگاه بوعلی‌سینا موفق به کسب رتبه بیست وپنجم در بین دانشگاه‌های ایران شد.
 
شایان ذکر است، برخی از دانشگاه‌های ایران که در رتبه‌بندی ۲۰۲۰ حضور داشتند، در رتبه‌بندی ۲۰۲۱ تایمز حضور ندارند.

تایمز یکی از نظام‌های علمی معتبر بین المللی است که از سال ۲۰۰۴ مراکز آموزش عالی را در سراسر جهان، مورد ارزیابی و رتبه‌بندی قرار می‌دهد.
 
این رتبه‌بندی از ۱۳ شاخص در قالب پنج معیار کلی که در آن آموزش با وزن ۳۰ درصد، پژوهش با وزن ۳۰ درصد، استنادات با وزن ۳۰ درصد، وجهه بین المللی با وزن ۷.۵ درصد و ارتباط با صنعت با وزن ۲.۵ درصد قرار دارد.
 
براساس این شاخص ها، دانشگاه بوعلی‌سینا از لحاظ آموزشی رتبه ۷۴۸، از لحاظ پژوهشی رتبه ۸۲۶، از لحاظ استنادات علمی رتبه ۱۱۳۴، از لحاظ درآمد‌های حاصل از قرارداد‌های ارتباط با صنعت رتبه ۱۰۵۸ و از لحاظ وجهه بین المللی رتبه ۱۴۵۷ جهان را بدست آورد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
صفحه نخست